Haku
Viitteet 1-10 / 13
Riktlinjer för att möjliggöra trygghet inom småbarnspedagogisk verksamhet : En kvalitativ studie om Covid-19 pandemins inverkan på daghem i Esbo under höstterminen 2020
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete för Esbo stad.
Syftet med studien är att kartlägga hur Covid-19 pandemins
medförda riktlinjer under höstterminen 2020 rent praktiskt
tagits i beaktande på svenskspråkiga daghem ...
Förskolebarns reflektioner kring coronapandemin 2020-2021 : En kvalitativ studie ut barnets perspektiv
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete från Esbo stad och är en del av projektet ”Nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att belysa barns känslor och upplevelser om pandemin och åtgärder samt lyfta en röst i ...
Bristfällig tillhörighet i en gemenskap - Konsekvenser för barn som stannat hemma under pandemin
(2021)
Detta lärdomsprov är ett samarbete mellan Arcada och Esbo stad. Lärdomsprovet är skrivet under projektet ”Nordiskt perspektiv” och under temat pandemi. Syftet med detta arbete var att studera vad bristfällig tillhörighet ...
Betydelsen av växelverkan och engagemang för co-occupation mellan vuxna och barn inom småbarnspedagogiken
(2021)
Under de senaste åren har oron för barns välmående inom småbarnspedagogiken och i skolor ökat. Examensarbetet är ett beställningsarbete av föreningen Sateenkaari Koto ry och utgångspunkten var utmaningar gällande socialt ...
Hur fungerade småbarnspedagogiken på distans under coronaviruspandemin? : En studie ur vårdnadshavarnas synvinkel
(2021)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Esbo Stad och är en del av projektet “nordiskt perspektiv”. Syftet med studien är att få en fördjupad förståelse om småbarnspedagogikens verksamhet under coronaviruspandemin ...
Barn i missbrukarfamiljer. Hur kan daghemmet stöda deras resiliens
(2021)
Missbruk är ett växande problem i samhället. Många barn lever med missbruk i sin vardag genom att en eller båda föräldrarna utövar missbruk av rusmedel. Syftet med detta arbete är att ta reda på vad tidigare forskning säger ...
Samarbetet mellan småbarnspedagoger och vårdnadshavare vars barn deltog på distans i småbarnspedagogisk verksamhet under pandemitiden 2020
(2021)
Under våren 2020 utvecklades den avvikande pandemitiden, vilken sedan dess har varit ett aktuellt fenomen. Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Esbo Stad och är en del av projekt ”Nordiskt perspektiv”. Syftet ...
Utomhuspedagogik i Helsingfors stadsmiljö : Handbok som slutprodukt
(2021)
Det här examensarbetet är ett beställningsarbete från barnavårdsföreningen i Finland inom projektet om småbarnspedagogik och social delaktighet. Temat för examensarbetet är utomhuspedagogik i stadsmiljö. Det här examensarbetet ...
Högläsning i småbarnspedagogiken
(2021)
Lärdomsprovets syfte var att undersöka hur mycket pedagogerna läser högt för barnen inom småbarnspedagogiken i Esbo. Vi ville också undersöka om pedagogerna anser att läsningen är viktig i verksamheten och vilken inverkan ...
PAGS som stöd för observation av lek inom småbarnspedagogik
(2021)
Detta examensarbete är en kvalitativ jämförelse mellan lekbedömningsmetoden PAGS (Play Assessment for Group Settings) och granskning av barnens individuella plan. Detta är ett samarbete mellan Tiina Lautamo och Ralla Oy. ...