Haku
Viitteet 1-8 / 8
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Effekterna av alternativa medier: Hur alternativa medier påverkar de ungas världsbild
(2021)
Sociala medier såsom Youtube, Facebook, and Twitter, har gjort det lätt för många människor att skapa karriärer på dessa plattformar. Detta har lett till att information lättare kan spridas från person till person, vilket ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Vad anses socialt med sociala medier bland unga vuxna år 2021? : En enkätundersökning
(2021)
Sociala medier har blivit en allt större del i vår vardag och i en snabbt utvecklande värld är det även nödvändigt också för företag att använda sig av social media. I Finland är man allt mer aktiv på sociala nätverkstjänster ...
Traditionell PR i en digital framtid: En fallstudie av PerPR Helsinkis pressmeddelanden
(2020)
Detta examensarbete är ett beställningsarbete av den Nordiska PR-byrån PerPR som en fallstudie, med avgränsning på den finska verksamheten PerPR Helsinki. Arbetet behandlar byråns verksamhet kring pressmeddelanden i Finland ...
Sociala mediers inverkan på hälsolitteracitet
(2024)
I detta examensarbete utforskas påverkan av sociala medier på ungas hälsolitteracitet, vilket avser förmågan att söka, förstå och använda hälsoinformation. Studien är motiverad av det växande digitala landskapets tillgänglighet ...
Födelsedagskaffe för BTS
(2022)
I detta arbete undersöker jag hur fans och deras intresse möjliggör evenemangsproduktion. Jag har valt att undersöka fenomenet som kallas födelsedagscafé (direkt översatt från koreanska) för K-popidoler, som fick sin början ...
Hur påverkar Instagram unga vuxnas kroppsbild? : En allmän litteraturstudie
(2022)
Sociala medier används alltmer nu för tiden och människor, speciellt unga, influeras mycket av medierna. Detta arbete handlar om unga vuxnas kroppsbild påverkad av Instagram. Som syfte med undersökningen var att ta reda ...