Haku
Viitteet 1-4 / 4
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Social hållbarhet inom lek
(2022)
Social hållbarhet inom lek har en stor betydelse för barnets utveckling. Pedagogen inom småbarnspedagogik skall stöda barnets alla utvecklingsområden vilka är de kognitiva-, -fysiska-, motoriska-, språkliga-, sociala-, ...
Stödjande av kompisrelationer för barn i 3-5-årsåldern i småbarnspedagogiken med fokus på den sociala och emotionella utvecklingen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie som har som syfte att öka kunskapen om hur professionella inom småbarnspedagogiken kan främja delaktighet och gemenskap i barngruppen. Frågeställningen för lärdomsprovet är: ...
Delaktighet inom småbarnspedagogiken: en kvantitativ analys av barns roll i verksamhetsplaneringen
(2023)
Detta är ett beställningsarbete av Helsingfors stad ämnat att undersöka hur delaktiga barn är i verksamhetsplaneringen som innefattar vardagen på daghemmen. Det är personalen från enbart svenskspråkiga daghem med grupper ...