Haku
Viitteet 1-4 / 4
Den ledda lekens betydelse för barns välbefinnande: pedagogens syn på sin roll
(2022)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av Helsingfors stad. Syftet med vårt lärdomsprov är att få en insyn i hur den ledda leken förverkligas på daghem i Helsingfors samt hur pedagogerna ser på sin roll i leken. Fokuset ...
Vuxenledd lek som verktyg inom småbarnspedagogiken för barn inom autismspektrumet
(2022)
Leken håller en central roll i den finländska småbarnspedagogiken, och barn bör få möjligheter i att leka och vara en delaktig del av en grupp oavsett om de har en funktionsvariation eller inte. Syftet med detta examensarbete ...
Social hållbarhet inom lek
(2022)
Social hållbarhet inom lek har en stor betydelse för barnets utveckling. Pedagogen inom småbarnspedagogik skall stöda barnets alla utvecklingsområden vilka är de kognitiva-, -fysiska-, motoriska-, språkliga-, sociala-, ...
Lekens betydelse för kompisrelationer bland barn i lekåldern
(2023)
Lärdomsprovet tar reda på vilken betydelse lek har för kompisrelationer bland barn i lekåldern. Avhandlingen gjordes på uppdrag av Helsingfors stad och ämnet var utvecklingen av småbarnspedagogiken i huvudstadsregionen - ...