Haku
Viitteet 1-5 / 5
Utformningen av den fysiska lärmiljön på daghemmet och barnets delaktighet i processen
(2023)
Detta lärdomsprov är en allmän litteraturstudie. Syftet är att öka kunskapen om hur man formar en lämplig lärmiljö på daghemmet och hur man får barnet delaktigt i processen. Fokuset på arbetet ligger på barn i 3–5 årsåldern. ...
Jämställdhet inom småbarnspedagogiken : en empirisk studie med kvalitativ ansats
(2022)
Detta lärdomsprov handlar om hur jämställdheten beaktas och främjas inom småbarnspedagogiken ur de professionellas perspektiv. Arbetet är ett beställningsarbete av Helsingfors stad och går under projektet Hållbar ...
Vuxenledd lek som verktyg inom småbarnspedagogiken för barn inom autismspektrumet
(2022)
Leken håller en central roll i den finländska småbarnspedagogiken, och barn bör få möjligheter i att leka och vara en delaktig del av en grupp oavsett om de har en funktionsvariation eller inte. Syftet med detta examensarbete ...
Sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken: en allmän litteraturstudie
(2023)
Detta lärdomsprov är ett beställningsarbete av småbarnspedagogiken inom Helsingfors stad. Syftet med detta lärdomsprov är att öka kunskap om sexualfostrans betydelse inom småbarnspedagogiken. Fokus i detta arbete ligger ...
Lekens betydelse för kompisrelationer bland barn i lekåldern
(2023)
Lärdomsprovet tar reda på vilken betydelse lek har för kompisrelationer bland barn i lekåldern. Avhandlingen gjordes på uppdrag av Helsingfors stad och ämnet var utvecklingen av småbarnspedagogiken i huvudstadsregionen - ...