Haku
Viitteet 1-10 / 29
Hur radiokanaler kan identifiera potentiella hitlåtar via Tik Tok
(2020)
Tik Tok är en applikation som erbjuder innehåll i form av videon kombinerade med ljudklipp eller musik. Applikationen har faciliterat olika artisters internationella genombrott. Detta arbete undersöker den befintliga ...
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Evenemangsproduktion med hjälp av spårningsteknik och digitalisering : Fallstudie Adviral AB
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att 1. Skapa större förståelse för digitaliseringens effekter på evenemang 2. Beskriva hur du kan tillämpa Advirals egenutvecklade teknik på dagens evenemang 3. Beskriva hur du kan använda ...
Influencing millennials: Key components for an effective influencer marketing campaign
(2019)
In the past few years the employment of social media influencers has become an increasingly popular advertising strategy for brands looking for product promotion, especially when targeting younger demographics. Previous ...
Influerare på sociala medier : Vilket innehåll är populärast på svenska influerares Youtubekanaler?
(2019)
Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för vad yrket influerare innebär
samt ta reda på vilket typ av innehåll influerare publicerar på sociala medier. En influerare är en person som aktivt försöker påverka ...
Varför transporterar inte förstavårdarna mig till sjukhuset : -En netnografisk studie om vad som skrivs om förstavården på Suomi24
(2019)
Nästan alla människor har idag tillgång till internet och det skrivs dagligen mycket negativa och positiva saker på olika sociala forum. Med ett gott bemötande förbättras patientens upplevelse av vården. Därför är bemötandet ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Typen av inlägg och dess indikator för mängden uppmärksamhet på Facebook
(2019)
Facebook som är den största plattformen för sociala medier används inte bara i privatbruk men också av företag. Företag publicerar inlägg där de kan marknadsföra exempelvis sina produkter eller tjänster. Syftet med detta ...