Haku
Viitteet 1-10 / 16
Influencermarknadsföring på Instagram: En undersökning om vad för reklambilder inom klädbranschen på Instagram som väcker intresse hos Generation Y
(2020)
Detta examensarbete undersöker hurudana klädesreklamer på Instagram som väcker mest intresse hos unga kvinnor som är födda mellan år 1980-2000. I arbetet studeras även vad för faktorer som kan påverka att en reklambild ...
Processen bakom ett influencer-samarbete
(2020)
Denna studien behandlar frågor kring processen för ett influencer-samarbete. I dagens läge är sociala medier en tydlig del av vårt vardagliga liv och många influencers kan till och med leva på det. Företag har börjat arbeta ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Sociala medier som verktyg i fysioterapeutens hälsofrämjande arbete: - I syfte att främja hälsan och öka den fysiska aktiviteten
(2020)
Den positiva utvecklingen av folkhälsan som länge pågått i Finland håller nu på att avta och ett sätt att stävja denna trend kan vara att höja synligheten på sociala medier. Dagens sociala medier har öppnat upp nya möjligheter ...
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
(2020)
Lockar influerarmarknadsföring på Instagram till köp? En kvantitativ studie bland unga vuxna finlandssvenskar.
Syftet med examensarbetet var att ta reda på ifall influerarmarknadsföring på Instagram lockar unga vuxna ...
Social media marketing through influencers with a particular focus on Instagram and Honeycomb model
(2020)
This thesis is a desktop study to investigate Influencer marketing on Instagram. It opens up about influencer marketing as a popular and ever-increasing marketing tool. Interest in the field of marketing arose during my ...
Inklusivitet på Instagram: En analys av skuggbannlysning och intersektionalism
(2021)
Detta examensarbete består av en kvalitativ och kvantitativ undersökning av ickenormativ innehållsproduktion och skuggbannlysning på Instagram, i samband med kroppspositivistisk och sexpositivistisk aktivism på plattformen. ...