Haku
Viitteet 1-10 / 26
Hur radiokanaler kan identifiera potentiella hitlåtar via Tik Tok
(2020)
Tik Tok är en applikation som erbjuder innehåll i form av videon kombinerade med ljudklipp eller musik. Applikationen har faciliterat olika artisters internationella genombrott. Detta arbete undersöker den befintliga ...
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Effekterna av alternativa medier: Hur alternativa medier påverkar de ungas världsbild
(2021)
Sociala medier såsom Youtube, Facebook, and Twitter, har gjort det lätt för många människor att skapa karriärer på dessa plattformar. Detta har lett till att information lättare kan spridas från person till person, vilket ...
Grön marknadsföring inom modebranschen: En studie om trovärdig grön marknadsföring och hur det påverkar konsumentbeteende.
(2020)
Konsumtion av mode har övergått allt mer till snabbmode. Man köper ofta, mycket och helst till ett billigt pris. Detta har sedan resulterat till en ökad förståelse om hållbarhet och miljö. Den gröna trenden växte fram i ...
Engagemangsgrad som mätinstrument : En studie om Engagement Rate på Instagram
(2020)
Idag har sociala medier och särskilt Instagram en viktig roll inom marknadsföring. Genom att vår värld har blivit digitaliserad, har också företag börjat utnyttja sig av sociala medier och influencers. Influencers delas ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Chattservicens effekt i webbshop försäljningen för Halti Oy
(2020)
Det är allt mer vanligt att människor handlar via nätet, även sina kläder. För att få besökare intresserad av sin webbplats bör man satsa på företagets image och bland annat på marknadsföring. De marknadsföringsåtgärder ...
Sociala medier som verktyg i fysioterapeutens hälsofrämjande arbete: - I syfte att främja hälsan och öka den fysiska aktiviteten
(2020)
Den positiva utvecklingen av folkhälsan som länge pågått i Finland håller nu på att avta och ett sätt att stävja denna trend kan vara att höja synligheten på sociala medier. Dagens sociala medier har öppnat upp nya möjligheter ...
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...