Haku
Viitteet 1-10 / 10
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...
Development of a social media marketing plan : Case study Superson Oy
(2020)
Kyseinen opinnäytetyö on kirjoitettu toimeksiantona Superson Oy:lle, joka on keskisuuri markkinointiviestintätoimisto. Supersonin kaksi toimistoa sijaitsevat Helsingissä ja Singaporessa. Tutkimuksen tavoite oli kehittää ...
Vad anses socialt med sociala medier bland unga vuxna år 2021? : En enkätundersökning
(2021)
Sociala medier har blivit en allt större del i vår vardag och i en snabbt utvecklande värld är det även nödvändigt också för företag att använda sig av social media. I Finland är man allt mer aktiv på sociala nätverkstjänster ...
"Jag är inte Coca-Cola, jag är politiker" : En kvalitativ undersökning om politiska varumärken och relationer på sociala medier
(2021)
Användningen av sociala medier har ökat markant det senaste årtiondet och har således ändrat sättet vi kommunicerar med varandra och med företag. Även den politiska kommunikationen har utvecklats och aktivitet och närvaro ...
Instagram-plan för transmediala dramaserier : Sex steg till en lyckad transmedial dramaserie
(2020)
Transmedialt berättande har varit en del av medieproduktioner i flera år innan sociala medier fanns. Sociala medier är en stor del av ungdomars vardag i dag och därför är det ett bra val att använda sociala medier som en ...
Genom sociala medier har den politiska annonseringen fått en ny dimension
(2021)
Syftet med detta arbete är att undersöka hur samtliga registrerade politiska partier i Finland använder sig av Facebook- och Instagram-annonsering under sin kommunalvalskampanj samt om deras annonsering förändras på något ...
Bildberättande på Instagram: en vägledning för en lyckad bild till Instagram-bildflödet
(2022)
Detta arbete behandlar hur man åstadkommer en lyckad bild till Instagram. Arbetet baserar sig på en produktion med hjälp av mitt eget Instagram konto Fiveknit. Arbetet är avgränsat inom stickningssamhället på Instagram och ...
Toxiskt språk på sociala medier: en analys av kommentarskulturen på Finska TikTok
(2022)
Under mina studier på Arcada har jag haft ett intresse för att skapa innehåll på sociala medier. Där kom jag emot näthat och toxiskt språk i första hand, som till slut gav mig idén för att undersöka näthat på sociala medier. ...
Värdet av nanoinfluerare för marknadsföringen av varumärken på sociala medier
(2022)
Den relativt nya marknadsföringsstrategin influerarmarknadsföring är trots sin popularitet, ett aningen oklart fenomen för många – också för de som aktivt använder sig av metoden. Vilken typ av influerare passar in på olika ...
Värdet av en bra målgrupp för marknadsföring på sociala medier
(2022)
Detta arbete behandlar målgruppen och dess roll inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet behandlar vad man bör tänka på för att hitta en bra målgrupp samt hur man med hjälp av data kan förbättra målgruppen med ett ...