Haku
Viitteet 1-10 / 26
Skapande av ett starkt personligt varumärke i konstvärlden : Fallstudie EGS
(2019)
Konst, i dess alla former, har alltid stämplats av att det finns många som gör det, men få som blir kända för det. I dagens läge är det lättare än någonsin förr att via sociala me-dier få fram sin konst till en stor publik, ...
Konsumentens attityd till hållbar klädkonsumtion
(2021)
Under de senaste 20 åren har modeindustrin förändrats med att börja massproducera, öka kollektioner per säsong och återförsäljare tvingats hålla låga kostnader men leverera snabbt och effektivt. Som resultat har konsumenterna ...
myARC – identitet med hjälp av varumärke : Varumärkesutveckling av stödfunktioner för studerande på Yrkeshögskolan Arcada
(2020)
Som uppdragsgivare för detta examensarbete fungerade Yrkeshögskolan Arcada. Syftet med arbetet var att utveckla ett varumärkeskoncept för Arcadas stödfunktioner till studerande, där det skapas en enhetlig identitet för ...
Företagens motiv och resonemang för idrottssponsring: Undersökning om företags val och motiv av sponsringsobjekt
(2021)
Sponsring, och i synnerhet idrottssponsring, har vuxit till en stor och viktig del av företagens marknadsföringsstrategier. Genom att sponsra enskilda idrottare, lag, föreningar eller andra idrottsrelaterade sponsringsobjekt, ...
Varumärkeslojalitet inom bilförsäljning
(2020)
Avsikten med studien var att ta reda på hur viktig faktor varumärkeslojalitet är inom bil-försäljning och om man bör ta den i beaktande i marknadsföringsstrategin. I den här studien undersöks varumärkeslojaliteten på Oy ...
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Hur tydlig är R/H Studios och Samujis skapande av ett hållbart varumärke - En jämförande studie
(2020)
I följande arbete har en undersökning kring hållbarhet i den finska modeindustrin utförts. Syftet med arbetet är att få svar på om, och i så fall hur, de finska modeföretagen R/H Studio och Samuji har hållbarhet som en del ...
Användning av sociala medier som marknadskanal : Case HIFK Fotboll
(2020)
Fotboll är den största sportgrenen i världen. I Finland har dock fotbollsföreningar fått anstränga sig hårt för att upprätthålla verksamheten. Under 2000-talet har det inte varit ovanligt att fotbollsföreningar gått i ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...
Influencers på Instagram och deras påverkan på konsumenten
(2019)
Detta arbete är en kvantitativ undersökning om hur stor påverkan influencers och varumärkesambassadörer på Instagram har på konsumenterna gällande deras intresse och köpbeslut av varumärken inom träning och fitness. ...