Romutettavaksi rakennettu : virtuaalisen auton toteutus pelimoottoriin
Teittinen, Olli (2012)
Teittinen, Olli
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205117654
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205117654
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on pelinkehittäjäyrityksen palveluksessa luotu automalli käytettäväksi videopelissä pelaajan autona. Käyn läpi koko prosessin vaiheet luonnostelusta, 3d-mallinnuksesta ja iteroinnista sekä kohdattujen ongelmien kautta lopulliseen, pelissä esiintyvän automallin kuvankaappauksiin asti. Sivuan myös teoriaa autojen suunnittelusta videopeleihin pohjautuen.
Tavoitteeni on saada tietämystä videopeliautojen luomiseen käytetyistä tekniikoista ja työtavoista sekä täyttää kyseisen peliprojektin autoilta vaadittavat laadulliset ja tekniset ominaisuudet tässä lopputyössä esiteltävän mallin osalta.
Opinnäytetyön kirjallinen osuus on kasattu pelinkehittäjäyrityksessä työskentelyn ohessa opittujen ohjeiden ja menetelmien pohjalta sekä kirja- että internetlähteitä apuna käyttäen.
Tavoitteeni on saada tietämystä videopeliautojen luomiseen käytetyistä tekniikoista ja työtavoista sekä täyttää kyseisen peliprojektin autoilta vaadittavat laadulliset ja tekniset ominaisuudet tässä lopputyössä esiteltävän mallin osalta.
Opinnäytetyön kirjallinen osuus on kasattu pelinkehittäjäyrityksessä työskentelyn ohessa opittujen ohjeiden ja menetelmien pohjalta sekä kirja- että internetlähteitä apuna käyttäen.