- Selaus nimekkeen mukaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Viitteet 3591-3610 / 15568

    • GA 2019 - journalismiseminaari ilmastonmuutoksesta 

      Aarnos, Eveliina (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää ilmastojournalismiseminaari eurooppalaisille journalismin opiskelijoille. Tavoitteena oli koota luento-ohjelma, joka monipuolisesti käsittelisi ilmastonmuutosta eri näkökulmista ...
    • Gaining marketing information for internationalization: Case industrial B-to-B product manufacturer 

      Belousova, Natalia (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2015)
      The Company in this case study operates in the pneumatic sector. Company’s main business field is manufacturing of pressure equipment for industrial applications for B-to-B customers. Company is motivated for internationalization ...
    • Game sense and at what age to start developing it. 

      Bjarnason, Vilhelm (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      This thesis is a literary review of game senses. Game senses is the ability to make the best decision available, it’s to read and react to patterns (offence and defensive), to anticipate the movement of the opponent, ...
    • GameStopin todellinen arvo ja meemisijoittaminen 

      Wallin, Miro (2022)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää GameStop Corporationin osakkeen todellinen arvo vuoden 2021 alussa, kun sen osake nousi rakettimaisesti lähes 350 dollariin, 1600% kahdessa ja puolessa viikossa. Kyseinen ...
    • Gamification and modern digital tools as the main methods of coffee truck business concept 

      Louhelainen, Iliya (2023)
      There is an array of existing coffee shops and cafes that operate both worldwide and locally. Different cafes have own unique concepts, offers and products. The topic of the report will be the new coffee shop concept that ...
    • Gamification for mid-sized restaurants in Helsinki: Challenges and Opportunities 

      Assimakopoulos, Alexandros (2023)
      Gamification has emerged as a fundamental tool in engaging consumers within the restaurant industry, driving customer behaviour, and shaping their dining experiences. This thesis delves into the complicated realm of ...
    • Gamification in Recruitment: A Strategic Approach for Modern Talent Acquisition 

      Yas, Sawsan (2023)
      The study aims to investigate the key elements of successfully integrating gamified recruitment in Finland. It gathers insight on six defined aspects regarding the perception towards gamified recruitment in Finland: (1) ...
    • Gamification in virtual events 

      Aromaa, Sanni; Loijas, Jouko; Salonen, Violeta
      eSignals PRO : 21.06.2023 (Haaga-Helia University of Applied Sciences, 2023)
      Gamification is a fascinating concept that has been gaining momentum in recent years. The idea is simple: by applying game elements in non-game contexts, we can create meaningful and enjoyable experiences that foster ...
    • Gamification of language learning 

      Juntunen, Rosa (2019)
      This is a study on how gamification facilitates language learning. It is written from the point of view of an individual language learner in the framework of language learning theory and studies made in the field of ...
    • Gamification of training experience 

      Ambartsumova, Elizaveta (2021)
      2021 is the second year of COVID-19. The pandemic changed dramatically many aspects of people's life including learning. The students' motivation has been challenged greatly by remote studies. Distractions, missed classes, ...
    • Gamified wearables, their uses, and challenges in human well-being 

      Borgenström, Peppi; Katsardis, Aurora; Loijas, Jouko; Nguyen, Ngoc (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
      Gamification is utilised to encourage behavioural change and advance desired attitudes in well-being. Well-being can be enhanced through the alteration of individual behaviours and social aspects. Wearables used for ...
    • GAP-analyysi Yritys X:n valmiudesta ESRS S1-standardin mukaiseen kestävyysraportointiin 

      Hyttinen, Outi (2024)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka valmis tutkimuksen kohteena oleva Yritys X on tutkimushetkellä raportoimaan ESRS S1-standardin (jäljempänä S1-standardin) vaatimat vastuullisuustiedot sen omaan työvoimaan ...
    • Gay friendly -kriteeristön toimivuus helsinkiläisissä hotelleissa 

      Räisänen, Hanne (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämä opinnäytetyö on toimeksianto Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimistolta. Opinnäytetyö on tutkimus toimeksiantajan laatiman gay friendly -kriteeristön toimivuudesta helsinkiläisissä hotelleissa. Gay friendly ...
    • GDPR ja sen vaikutuksia Euroopan unionissa 

      Manninen, Sara (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tietosuoja ja siihen liitännäiset asiat tulevat olemaan suurien muutoksien kohteena toukokuun 25. päivä vuonna 2018, kun EU:n yleistä tietosuoja-asetusta, eli tutummin GDPR:ää (General Data Protection Regulation) aletaan ...
    • GDPR ja sen vaikutus uuden yrityksen perustamiseen 

      Oksanen, Tiina (2021)
      GDPR, joka tulee sanoista General Data Protection Regulation, on koko EU:n laajuinen tietosuoja-asetus ja se koskee kaikkia EU:n alueella toimivia yrityksiä. Tietosuoja-asetuksen soveltaminen aloitettiin vuonna 2018. ...
    • GDPR – A handbook for digital marketer 

      Lindberg, Sebastian (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      In May 25th, 2018 the legislation of utilizing personal data in the European Union changes for good. That is the date when Regulation (EU) 2016/679 more familiarly known as General Data Protection Regulation takes into ...
    • GDPR – Six Months After the D-Day 

      Lehtisalo, Iiro (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      The General Data Protection Regulation passed 2016 and the regulation was enforced on May 2018. The regulation aims to protect personal data, that are controlled and processed by companies and organisations. Due to the ...
    • GDPR-tietosuoja-asetuksen vaikutus Pk-yrityksessä 

      Lummi, Matias (2019)
      GDPR -tietosuoja-asetuksen tarkoitus on parantaa rekistereissä olevien EU:n kansalaisten henkilösuojaa ja yhtenäistää EU:n tietosuojalainsäädäntöä. Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella, miten Järvenpään ...
    • Gen Y: The use of information sources during political crises 

      Karjalainen, Wilma (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Since technology is a huge part of our everyday life, there is also a huge amount of information available, thus it may not be that simple to identify the reliable sources. Especially in tourism industry it is crucial for ...
    • Gender Differences in Perceptions of Conventional Video, Virtual Reality and Augmented Reality 

      Dirin, Amir; Alamäki, Ari; Suomala, Jyrki (Kassel University Press, 2019)
      The user’s emotional involvement plays an important role in adopting new technologies. The level of engagement with and adoption of new digital applications depends on various personal, contextual, and emotional factors. ...