"yhteiskuntavastuu" - Selaus asiasanan mukaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 47
-
Alko Oy:n yhteiskuntavastuuviestintä
(2020)Alko Oy on Suomessa toimiva yritys, joka myy monopoliasemassa yli 5,5 alkoholitilavuuspro-senttisia alkoholijuomia. Olen itse työskennellyt tässä yrityksessä myyjänä. Aihe valintaa pohdin yhdessä toimeksiantaja-edustajan, ... -
Carrying out Corporate Social Initiative Actions : Case: VATES Foundation and Helsinki Cooperative Society Elanto (HOK-Elanto)
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)This Bachelor’s thesis focuses on ways in which organisations work together to achieve desired goals that benefit people with disabilities and the wider community. The purpose is to analyse corporate social responsibility ... -
ESG-tekijöiden suhde yritysten osakekurssikehitykseen
(2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella yritysten ESG-pisteiden ja osaketuottojen välistä yhteyttä. Samalla tutkitaan miten yritysten ESG-pisteet, markkina-arvo ja toimiala yhdessä vaikuttavat osakekurssikehitykseen. ... -
Harhaanjohtava markkinointi ja sen ilmiöt
(2022)Yritysvastuullisuus on ajankohtaista ja trendikästä, mutta se luo myös varjopuolen Yritykset voivat johtaa kuluttajia harhaan peitellessään vastuuttomuuttaan harhaanjohtavalla markkinoinnilla. Harhaanjohtava markkinointi ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Kalatuotteiden ympäristömerkit ja -sertifikaatit
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)Tässä opinnäytteessä tehtiin selvitys, jonka aiheena olivat kalalle, kalatuotteille ja kalan alkuperäketjulle myönnettävät ympäristömerkit ja -sertifikaatit. Opinnäytetyö tehtiin Pro Kala ry:n toimeksiantona. Selvityksen ... -
Kaupan omat työntekijät vastuullisuusviestinnän kohderyhmänä
(2022)Työntekijöiden positiivisella käsityksellä työnantajan vastuullisuudesta on monia hyviä vaikutuksia niin työntekijöiden sitoutumiseen, suoriutumiseen kuin organisaation viestinnän uskottavuuteen. Tämän opinnäytetyön ... -
Keskon päivittäistavarakaupan yhteiskunnallinen merkitys Suomessa
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä laadullinen tutkimus päivittäistavarakaupan yhteiskunnallisesta merkityksestä Suomessa, keskittyen erityisesti Keskon päivittäistavarakauppaan. Työn pääkysymys on "Onko Keskon ... -
Kohti vastuullista ja vaikuttavaa yritysaktivismia
(2022)Yritykset voivat olla osa aikamme yhteiskunnallisia keskusteluja, ja ottaa näkyvästi kantaa sellaisten asioiden puolesta, jotka eivät suoraan koske yrityksen toimialaa. Tällaisia teemoja voivat olla esimerkiksi ihmisoikeuksiin ... -
Kotimaisen elokuva- ja tv-alan henkilöstön sosiaalisesti vastuullinen johtaminen
(2023)Kotimaisen elokuva- ja tv-alan tuottamalla sisällöllä on viime vuosien aikana todettu olevan taloudellisen kasvun mahdollistavaa markkinapotentiaalia. Koska yritysten ja henkilöstön sosiaalisesti vastuullisen johtamisen, ... -
Kuluttajien tietoisuus ja kokemukset vaateteollisuudessa ilmenevästä viherpesusta
(2021)Ilmastonmuutos on lisännyt ympäristöystävällisten tuotteiden ja palveluiden kysyntää markkinoilla. Kysynnän varjopuoleksi on kuitenkin noussut viherpesu eli perusteeton markkinointi yrityksen ympäristötoimista. Vaateteollisuus ... -
Mainonnan eettisen neuvoston vuonna 2009 antamien huomautusten vaikutus yritysten mainonnan suunnitteluun
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)Mainoskampanjaa suunniteltaessa mainostajan haasteena on tasapainottelu luovuuden sekä hyvän tavan mukaisuuden välillä. Hyvän tavan noudattaminen mainonnassa kertoo yrityksen yhteiskuntavastuusta. Mainonnan eettinen ... -
Marimekon vastuullisuus & yritysvastuuraportointi
(2023)Tämä opinnäytetyö tutkii Marimekon vastuullisuuden toteutumista yhtiön 2020 vastuullisuuskatsauksen perusteella. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, voidaanko Marimekkoa pitää vastuullisena yrityksenä. Marimekon ... -
Matkailualan pk-yritysten valmiudet kestävyysraportointidirektiivin velvoitteisiin
(2023)Yritysvastuuseen liittyvä lainsäädäntö tulee tiukentumaan kestävyysraportointidirektiivillä ja muilla direktiiveillä lähitulevaisuudessa. Kestävyysraportointidirektiivi tulee vaikuttamaan epäsuorasti pieniin ja keskisuuriin ... -
Miten vastuullisuus vaikuttaa asiakkaan kuluttajakäyttäytymiseen yrityksessä Lovia Oy
(2023)Tämä tutkimustyyppinen opinnäytetyö käsitteli vastuullisuutta ja sen vaikutusta Lovia Oy:n asiakkaiden kuluttajakäyttäytymiseen. Tutkimuksen päätavoitteena oli selvittää, miten vastuullisuus vaikuttaa Lovia Oy:n asiakkaiden ... -
Naantalin Kylpylän ympäristötoiminnan kehittäminen
(2019)Opinnäytetyön aihe on saatu toimeksiantona Naantalin kylpylältä. Tutkimus on laadullinen ja toimeksiantajan tavoite on opinnäytetyön tuloksien avulla kehittää ympäristöystävällistä sekä kestävää liiketoimintaa. Työn ... -
Nordean henkilöstön tietoisuuden lisääminen vapaaehtoistyöhankkeista ja kannustaminen yritysvapaaehtoistyöhön
(2021)Tässä tutkimuksessa selvitetään, miten tietoisuutta vapaaehtoistyöhankkeista voidaan lisätä Nordean henkilöstön keskuudessa ja miten henkilöstöä voidaan aktiivisemmin kannustaa osallistumaan vapaaehtoistyöhankkeisiin. ... -
Nuorten Osakesäästäjien näkemyksiä kryptovaluuttasijoittamisen ekologisesta vastuullisuudesta
(2023)Tässä opinnäytetyössä käsitellään kryptovaluuttasijoittamista ekologisen vastuullisuuden näkö-kulmasta. Opinnäytetyön tietoperustassa esitellään kryptovaluuttasijoittaminen, kryptovaluuttojen toimintaperiaate, louhinta, ... -
Päivittäistavarakaupan yritysten vastuullisuusviestintä sosiaalisessa mediassa
(2021)Vastuullisuudesta puhutaan nykyään yhä enemmän, ja sen merkitys kasvaa koko ajan. Erityisesti yrityksiltä vaaditaan vastuun kantamista. Vastuun kantaminen ei ole vain tekoja, vaan vastuullisuudesta on osattava myös viestiä. ... -
Sateenkaarimarkkinoinnin vaikutus Z-sukupolven brändimielikuviin
(2022)Sateenkaarimarkkinointi on lisääntynyt viimeisten vuosien aikana valtavasti, kun yhä useampi yritys on halunnut osoittaa tukensa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan. Sateenkaarimarkkinointi ilmenee useimmiten juuri ... -
SOS-Lapsikylän varainkeruuseen liittyvä kartoitus PK-yrityksistä
(2019)Opinnäytetyössä kuvataan teoriaosuudessa varainhankintaa ja yhteiskuntavastuuta yleisesti ottaen. Työn varsinainen tutkimus osuus koostuu kyselytutkimuksesta kartoittaen pk-yritysten kiinnostusta yhteiskuntavastuulliseen ...