Haku
Viitteet 1-10 / 30
Tietotyö muuttuu työn teknologisessa murroksessa – haastaa perinteisiä näkemyksiä ammateista ja työn kehittämisestä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Työn teknologinen murros muuttaa tietotyön luonnetta ja asiantuntijoilta edellytetään uudenlaista osaamista ja toimijuutta. Uusien teknologioiden käyttöönotossa työorganisaatioissa tarvitaan kokonaisvaltaista näkemystä ...
Digitalisoituvien käytänteiden kehittäminen ammatillisessa koulutuksessa – digitalisaatiota ja tunteita yhteensovittamassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2024)
Ammatilliset opettajat ovat kohdanneet digitalisoituvan työmaailman kaksoishaasteen. Heidän on hankittava pedagogista ja oppilaitoskohtaista digiosaamista samalla kun on seurattava ja otettava haltuun ammattialojensa ...
Mihin menet ammattikasvatus? - Ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntaukset Suomessa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tämän tutkimuksen tavoite oli tunnistaa Suomessa julkaistavan ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntauksia ja tehdä näkyväksi sen merkitystä osana kasvatustieteen kenttää. Analysoimme ensin kotimaiset kasvatustieteen alan ...
Katsaus ammattikasvatuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimukseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Vaikuttava ammatillinen pedagogiikka on Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa uusi tutkimusalue, josta intressi tälle artikkelille sai alkunsa. Ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilakatsaukselle on kuitenkin laajempi ...
"Miten minä tämän näytän ymmärrettävästi" – osaamismerkein ohjattua osaamisen osoittamista ammatillisen opettajan pedagogisissa opinnoissa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2020)
Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa käynnistettiin opettajan pedagogisten opintojen kehit-tämisprosessi, jossa tavoitteena oli konkretisoida osaamismerkkien avulla opettajaopintojen ammattitaito-vaatimuksia ...
Musta elefantti ja korkeakouluopettaja
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Maaliskuussa 2020 korkeakoulut siirtyivät etätyöhön ja -opetukseen vuorokausien varoitusajalla. Aluksi väliaikaiseksi arvioidusta tilanteesta on alkanut kehittyä pysyvä tilapäisyys, kun Covid19-pandemian jatkuessa monet ...
Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Artikkeli ”Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus” valottaa tekoälyn ja aivan erityisesti tunnetekoälyn käytön eettisiä haasteita toimijuutta painottaen. ...
Living labilla osaamisen tunnistamista kehittämässä virtuaalitodellisuuteen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Työssä tarvittavan osaamisen onnistunut tunnistaminen on keskeinen tekijä työllistymisessä. Maahanmuuttajien osalta Suomi on onnistunut tässä heikosti verrattuna muihin EU-maihin. Virtuaalitodellisuus on puolestaan teknologia, ...
Leading and Managing Areas of Innovation: The Multi-Stakeholder and Startup Perspectives
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
It takes a village to raise a child, and it takes an entire ecosystem to scale an innovation. The increase of areas of innovation (AOIs) globally reflects the need to nurture innovation for the overall industry success ...
Adopting artificial intelligence for the learning and teaching of generation z in higher education
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
The adoption of artificial intelligence (AI) is rapidly growing as a means to enhance learning and teaching in higher education. Previous research on the characteristics of Generation Z students and the opportunities ...