Haku
Viitteet 1-10 / 20
Digitalisoituvien käytänteiden kehittäminen ammatillisessa koulutuksessa – digitalisaatiota ja tunteita yhteensovittamassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2024)
Ammatilliset opettajat ovat kohdanneet digitalisoituvan työmaailman kaksoishaasteen. Heidän on hankittava pedagogista ja oppilaitoskohtaista digiosaamista samalla kun on seurattava ja otettava haltuun ammattialojensa ...
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta väylänä jatkuvaan oppimiseen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tässä artikkelissa tutkitaan korkeakoulujen TKI-hanketoiminnan potentiaalia työelämän väylänä jatkuvan oppimisen tarjonnan hyödyntämiseen. Tutkimuksessa tunnistetaan ennakoiden haasteita, joita TKI-toiminnan kautta tulevat ...
Mihin menet ammattikasvatus? - Ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntaukset Suomessa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tämän tutkimuksen tavoite oli tunnistaa Suomessa julkaistavan ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntauksia ja tehdä näkyväksi sen merkitystä osana kasvatustieteen kenttää. Analysoimme ensin kotimaiset kasvatustieteen alan ...
Katsaus ammattikasvatuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimukseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Vaikuttava ammatillinen pedagogiikka on Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa uusi tutkimusalue, josta intressi tälle artikkelille sai alkunsa. Ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilakatsaukselle on kuitenkin laajempi ...
"Miten minä tämän näytän ymmärrettävästi" – osaamismerkein ohjattua osaamisen osoittamista ammatillisen opettajan pedagogisissa opinnoissa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2020)
Haaga-Helia Ammatillisessa opettajakorkeakoulussa käynnistettiin opettajan pedagogisten opintojen kehit-tämisprosessi, jossa tavoitteena oli konkretisoida osaamismerkkien avulla opettajaopintojen ammattitaito-vaatimuksia ...
Musta elefantti ja korkeakouluopettaja
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Maaliskuussa 2020 korkeakoulut siirtyivät etätyöhön ja -opetukseen vuorokausien varoitusajalla. Aluksi väliaikaiseksi arvioidusta tilanteesta on alkanut kehittyä pysyvä tilapäisyys, kun Covid19-pandemian jatkuessa monet ...
Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Artikkeli ”Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus” valottaa tekoälyn ja aivan erityisesti tunnetekoälyn käytön eettisiä haasteita toimijuutta painottaen. ...
Living labilla osaamisen tunnistamista kehittämässä virtuaalitodellisuuteen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Työssä tarvittavan osaamisen onnistunut tunnistaminen on keskeinen tekijä työllistymisessä. Maahanmuuttajien osalta Suomi on onnistunut tässä heikosti verrattuna muihin EU-maihin. Virtuaalitodellisuus on puolestaan teknologia, ...
Kuvadialogi työn merkityksellisyyden sanoittamisen välineenä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Artikkelissa tutkitaan nuorten vastavalmistuneiden sosiaali- ja terveysalan ja it-alan työntekijöiden kokemuksia työn merkityksellisyydestä ja kuvataan aineiston keruun menetelmänä käytetty kuvadialogi. Tutkimuksessa ...
Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Artikkeli ”Tunnetekoälyn etiikka toimijuuden valossa – kohteena pedagogisesti orientoitunut ryhmävuorovaikutustutkimus” valottaa tekoälyn ja aivan erityisesti tunnetekoälyn käytön eettisiä haasteita toimijuutta painottaen. ...