Haku
Viitteet 1-10 / 34
Jatkuva oppiminen oppilaitosten ulkopuolella – yhteisiä tulkintoja ja merkityksiä rakentamassa
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö – OKKA-säätiö sr, 2021)
Tarkastelemme tässä tutkimuksessa jatkuvaa oppimista oppimisen kokonaismallin ja elinikäisen oppimisen sukupolvien kautta. Tutkimme, miten jatkuva oppiminen ymmärretään ja miten sen nähdään toteutuvan oppilaitoskontekstin ...
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta väylänä jatkuvaan oppimiseen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tässä artikkelissa tutkitaan korkeakoulujen TKI-hanketoiminnan potentiaalia työelämän väylänä jatkuvan oppimisen tarjonnan hyödyntämiseen. Tutkimuksessa tunnistetaan ennakoiden haasteita, joita TKI-toiminnan kautta tulevat ...
Mihin menet ammattikasvatus? - Ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntaukset Suomessa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tämän tutkimuksen tavoite oli tunnistaa Suomessa julkaistavan ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntauksia ja tehdä näkyväksi sen merkitystä osana kasvatustieteen kenttää. Analysoimme ensin kotimaiset kasvatustieteen alan ...
Senses, Emotions and Memories in Tourism Experience: A Review
(Universidade Caxias do Sul, 2021)
Today, memorable experiences are the leading economic value proposition that the tourism industry holds. This article aims to theoretically investigate the relationship between the senses, emotions and memories in the ...
Vapautta, vastuuta, valtaa: fenomenografinen tutkimus itseohjautuvuudesta
(Tampereen yliopisto, 2021)
Termiä itseohjautuvuus käytetään tarkoittamaan montaa eri asiaa suomalaisessa työelämässä. Erilaiset tulkinnat aiheuttavat sekaannusta, jos esihenkilö ymmärtää termin eri tavalla kuin työntekijä tai -hakija. Tämän tutkimuksen ...
Katsaus ammattikasvatuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimukseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Vaikuttava ammatillinen pedagogiikka on Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa uusi tutkimusalue, josta intressi tälle artikkelille sai alkunsa. Ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilakatsaukselle on kuitenkin laajempi ...
Musta elefantti ja korkeakouluopettaja
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Maaliskuussa 2020 korkeakoulut siirtyivät etätyöhön ja -opetukseen vuorokausien varoitusajalla. Aluksi väliaikaiseksi arvioidusta tilanteesta on alkanut kehittyä pysyvä tilapäisyys, kun Covid19-pandemian jatkuessa monet ...
Aloittavien ammattikorkeakouluopiskelijoiden käsitykset yrittäjyydestä
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö - OKKA-säätiö, 2021)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, miten ammattikorkeakouluopintoja aloittavien opiskelijoiden tausta ja kokemus vaikuttavat heidän yrittäjyysosaamiseensa ja kiinnostukseensa yrittäjyyttä kohtaan sekä siihen, miten he ...
Adopting artificial intelligence for the learning and teaching of generation z in higher education
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
The adoption of artificial intelligence (AI) is rapidly growing as a means to enhance learning and teaching in higher education. Previous research on the characteristics of Generation Z students and the opportunities ...
Kuvadialogi työn merkityksellisyyden sanoittamisen välineenä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Artikkelissa tutkitaan nuorten vastavalmistuneiden sosiaali- ja terveysalan ja it-alan työntekijöiden kokemuksia työn merkityksellisyydestä ja kuvataan aineiston keruun menetelmänä käytetty kuvadialogi. Tutkimuksessa ...