Haku
Viitteet 1-10 / 64
Seppon käyttäjäryhmän käytettävyysarviointi ja ratkaisuehdotukset käyttäjäkokemuksen parantamiseksi
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan toimeksiantaja Lentävä Liitutaulu Oy:n digitaalisen oppimisalustan, Seppon, käytettävyyttä yhden käyttäjäryhmän näkökulmasta ja pohditaan ratkaisuehdotuksia käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. ...
Sähköisen ostolaskujen käsittelyjärjestelmän käytettävyystestaus
(2020)
Tilitoimistoalalla on paljon hintakilpailua, mikä vaikuttaa tilitoimistojen saamaan katteeseen. Tähän haasteeseen avuksi on taloushallintoprosessien automatisointi, kuten koneälyn sekä ohjelmistorobotiikan hyödyntäminen.
Tässä ...
Käyttöliittymäsuunnittelun käytänteiden kehittäminen heuristisesti
(2021)
Tässä tutkimuksessa suoritetaan heuristinen arviointi, jonka kautta peilataan käyttöliittymässä toteutettuja ratkaisuja. Tutkimuksen tavoite on arvioida, onko käyttöliittymän innovatiivisessa suunnittelussa hyödynnettyjä ...
Käyttöliittymän kehittäminen lapsiystävälliseksi
(2021)
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi MTV Oy, ja sen tavoitteena oli selvittää lasten median käyttöä ja tutustua lasten palveluiden käyttöliittymäkehitykseen. Kehityksen kohteena oli C More -palvelun lapsille suunnattu ...
Kanavat-verkkopalvelun alustava suunnittelu ja käytettävyystestaus
(2021)
Kanavat-palvelu on kehitteillä oleva, yksityishenkilön kehittämä verkkopalvelu, joka tarjoaa käyttäjälleen mahdollisuuden tv-ohjelmatietojen hakuun ja tarkasteluun. Palvelun kehitys on vielä alkutekijöissään ja opinnäytetyön ...
Spark-palautepalvelun saavutettavuusarviointi
(2021)
Tämä työ kuvaa saavutettavuusarvioinnin tekemistä ja saavutettavuuteen liittyviä teemoja laajemminkin. Vuonna 2019 voimaan astunut digipalvelulaki velvoittaa julkisen sektorin toimijoita tarjoamaan verkko- ja mobiilipalvelut ...
Työni front-end-kehittäjänä
(2019)
Päiväkirjaopinnäytetyön tavoitteena oli seurata omaa kehitystä työssäni front-end-kehittäjänä. Opinnäytetyön kymmenviikkoisen seurantajakson aikana tarkoituksena oli tehdä päivittäisiä merkintöjä työstäni, joita viikoittain ...
Avoimen lähdekoodin toiminnanohjausjärjestelmät Axelor, Metasfresh ja Tryton
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää avoimen lähdekoodin toiminnanohjausjärjestelmiä Axelor, Metasfresh ja Tryton tutkien, voidaanko niitä nähdä potentiaalisena vaihtoehtona kaupallisille suljetun lähdekoodin ...
Saavutettavuusdirektiivin vaikutus käyttöliittymä- ja käyttökokemussuunnitteluun
(2020)
Käyttöliittymää ja käyttökokemusta suunniteltaessa on huomioitava lukuisia eri asioita, kuten käyttöliittymän rakenne, interaktiiviset elementit, sivuston hierarkia, navigaatio ja käyttäjälle tarpeelliset toiminnot ja ...
Digitaalisen oppimisympäristön käyttäjäkokemus: Case Edisty.fi
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli selvittää, millaisena Timehouse Oy:n kehittämä uusi digitaalinen oppimisympäristö Edisty.fi näyttäytyy sitä käyttävälle opiskelijalle. Opinnäytetyössä tutkittiin Edisty.fi-oppimisympäristön ...