Haku
Viitteet 1-10 / 11
Algoritminen johtaminen ja ammatillinen kasvu alustataloudessa. AlgoAmmatti-hankkeen loppuraportti
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
AlgoAmmatti-hankkeessa tutkittiin algoritmisen johtamisen käsitettä, tarkemmin alustatalouden yritysten tekoälypohjaisia työn fasilitoinnin ja johtamisen käytänteitä ja näiden käytänteiden vaikutuksia alustoilla työtä ...
Yhteiskehittely tuo syvällistä asiakasymmärrystä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Palvelumuotoilun ideologiaan kuuluva yhteiskehittely tutkimusorganisaation, yritysten ja loppukäyttäjien kanssa on tehokas tapa pureutua kohderyhmän toiveisiin ja tarpeisiin. HomeOpera-hankkeessa yhteiskehitetään etänä ...
Asiakasymmärrys digitaalisten kulttuuripalveluiden kehittämisen perustana
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Ikääntyneet ovat digitaalisen kulttuurin palvelutarpeen sekä digivalmiutensa puitteissa monimuotoinen ryhmä, jonka tarpeet, asenteet sekä osaamisen lähtötaso vaihtelevat suuresti ryhmän sisällä. HomeOpera -hankkeessa ...
Vuorovaikutteinen kaverikatsomo: osallistava vai häiritsevä kokemus?
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
Kulttuurielämyksissä on itse kulttuurista nauttimisen lisäksi merkityksellistä se, että ne ovat myös vuorovaikutteisia, sosiaalisia tapahtumia. Kulttuuritapahtumiin lähdetään yleensä puolison tai ystävän kanssa, tai ehkäpä ...
Hyvin suunniteltu teknologia sopii kaikille käyttäjille : kuvailutulkkaus mahdollistaa saavutettavampia VR-kokemuksia
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Pian kaksi vuotta käynnissä olleen HomeOpera-hankkeen tavoitteena on kehittää erilaisia digitaalisia teknologioita hyödyntäviä kokeiluja, joiden avulla kulttuurielämykset tuodaan ikäihmisille kotiin tai kodin ulkopuolella ...
Vaikuttavaa vuorovaikutusta virtuaalitodellisuudessa – digitaalisia kulttuuripalveluita kehittämässä
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Sosiaalinen aspekti on monelle tärkeä osa kulttuurinkokemista. Mutta mikä on paras tapa rikastuttaa sitä digitaalisissa kulttuuripalveluissa? HomeOpera-hankkeessa tutkitaan ja kehitetään tapoja kokea kulttuurisisältöä ...
Unpacking data: GDPR requests as a way to increase algorithmic transparency
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
Analysts have declared for a few years that “data is the new oil”. Just as oil fuelled the global economy for previous decades, data powers modern businesses and enables them to: make better decisions, understand and serve ...
Current best practices of digital sociality in cultural events
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
As part of Haaga-Helia’s HomeOpera – Digital Social Cultural Experiences -project, Elina Moreira Kares and Aarni Tuomi explored the notion of digital sociality in various cultural events over the last two years through ...
Looking for algorithmic transparency
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2023)
As part of Haaga-Helia’s AlgoAmmatti-project, we set out to shed light on the ‘black box’, that is, to study the kinds of design features digital labour platforms that operate in Finland have implemented. Specifically, we ...
Implications of Cellular Agriculture for Hospitality and Tourism Management Research: Sustainable Development Goal Perspective
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022)
The global agricultural sector is facing a disruption driven by economics, emerging technology, and environmental and personal well-being. In particular, advances in cellular biology, along with the emergence of novel ...