Haku
Viitteet 1-10 / 85
Tunneälykkyys myynnin esimiestyössä
(2019)
Tunneäly on yksi älykkyyden muoto, ja sen merkitys korostuu yhä enemmän nykypäivän
työelämässä. Tunneälykkyys sisältää Golemanin tunneälyteorian mukaan omien tunteiden
tiedostamisen ja hallitsemisen taidon, kyvyn motivoitua, ...
Etätyön vaikutus työhyvinvointiin Yrityksessä X
(2020)
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Yritykselle X, joka on erikoistunut henkilöstöön ja palkkapalveluihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää etätyön vaikutukset työhyvinvointiin toimeksiantajayrityksessä. Aihe ...
Esimiesten kokemukset omasta muutosjohtamiskyvykkyydestä
(2021)
Muutokset vaativat esimieheltä valmistautumista ja hyvien muutosjohtamistaitojen hankkimista. Muutosjohtajan ja työntekijöiden muutoskyvykkyydellä on suuri merkitys muutoksen läpivientiin. Kun muutosjohtaminen onnistuu, ...
Strateginen työvoimasuunnittelu esimiestyössä
(2020)
Yritysten johto tekee päivittäisessä työssään monia päätöksiä, joista osa moni on strategisia useat liittyy strategiseen työvoimasuunnitteluun. Strategioista sekä strategisen työvoima-suunnittelun eri osa-alueista löytyy ...
Strategisen hyvinvoinnin johtamisen malli osana yritysten liiketoimintastrategiaa
(2021)
Työhyvinvoinnin puutteet aiheuttavat kansantaloudellisesti miljardiluokan kustannukset joka vuosi. Sairauspoissaolojen, työkyvyttömyyseläkkeiden, työtapaturmien ja sairaanhoitokustannusten vaikutus kansantalouteen on ...
Ikäjohtamisen vaikutus työuran jatkamiseen
(2020)
Tutkimusten mukaan iäkkäämmillä työntekijöillä eli konkareilla on usein kiinnostusta jatkaa työelämässä alimman vanhuuseläkeiän saavuttamisen jälkeen. Tähän halukkuuteen saattaa kuitenkin vaikuttaa kielteisesti esimerkiksi ...
Esimieheltä saadun palautteen merkitys työssä motivoitumiselle
(2020)
Palaute on erityisen tärkeässä roolissa palvelualan työntekijöillä, jotka ovat päivittäin kanssakäymisissä erilaisten palvelukokemusten ja epävarmojen sekä arvaamattomien tilanteiden kanssa. Positiivisella ja rakentavalla ...
Valmentava esimies nuoren myyjän tukena
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, millaista tukea uransa alussa oleva nuori myyjä tarvitsee esimieheltään. Työssä keskityttiin tarkastelemaan hyvän myyjän ominaisuuksia, mihin valmentavan esimiehen tulee kiinnittää ...
Menestyvien johtajien itsensä johtamisen keinot
(2021)
Työssä syvennytään tutkimaan itsensä johtamisen keinoja ja sitä, miten menestyvät johtajat hyödyntävät eri itsensä johtamisen keinoja esimiestyössä.
Z-sukupolven matkailualan opiskelijoiden työelämäodotukset
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa matkailualaa opiskelevien Z-sukupolven edustajien odotuksia koskien työelämää, johtajuutta ja tulevaisuutta. Tavoitteena oli selvittää, millaisia odotuksia Z-sukupolven ...