The client-centeredness of nursing students and the support received to it through education. students´ view. : esitys Tallinnan Tervishoiu Kõrgkoolin kansainvälisellä viikolla
Tuominen, Leo (2012)
Tuominen, Leo
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205117710
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205117710
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää teoreettisen viitekehyksen ja toiminnallisen osuuden kuvauksen.
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella, toteuttaa ja arvioida suullinen esitys, jonka tarkoitus oli esitellä Asiakaslähtöinen osaaminen hoitotyössä -projektin tuloksia Tallinnan Tervishoiu Kõrgkoolin kansainvälisellä viikolla. Tavoitteena oli välittää kansainvälisen konferenssin yleisölle tietoa suomalaisten hoitotyön opiskelijoiden asiakaslähtöisyydestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä.
Opinnäytetyön ohjaavat kysymykset olivat seuraavat: Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisyydellä? Mitä tutkimuksessa saadut tulokset merkitsevät hoitotyön koulutuksen kannalta?
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään asiakaslähtöisyyden käsitteen eri ulottuvuuksia pääosin 2000-luvulla tehdyn tutkimuksen valossa. Lisäksi käsitellään lyhyesti esitelmän pitämistä viestinnän teorian kautta sekä opaskirjojen avulla.
Esitys pidettiin englanniksi Tallinnan Tervishoiu Kõrgkoolin järjestämällä kansainvälisellä viikolla 16.5.2011. Kuulijoita oli noin kolmekymmentä. Esityksen ohjeellinen maksimipituus oli 30 minuuttia. Esitystä varten laadittiin PowerPoint-esitys, joka on liitteenä. Esityksen suullinen osuus on myös litteroitu liitteeksi.
Esitys oli palautteen perusteella onnistunut. Yleisö esitti lisäkysymyksiä ja vaikutti esityksen aikana muutenkin kiinnostuneelta.
Opinnäytetyön aiheena oli suunnitella, toteuttaa ja arvioida suullinen esitys, jonka tarkoitus oli esitellä Asiakaslähtöinen osaaminen hoitotyössä -projektin tuloksia Tallinnan Tervishoiu Kõrgkoolin kansainvälisellä viikolla. Tavoitteena oli välittää kansainvälisen konferenssin yleisölle tietoa suomalaisten hoitotyön opiskelijoiden asiakaslähtöisyydestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä.
Opinnäytetyön ohjaavat kysymykset olivat seuraavat: Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisyydellä? Mitä tutkimuksessa saadut tulokset merkitsevät hoitotyön koulutuksen kannalta?
Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään asiakaslähtöisyyden käsitteen eri ulottuvuuksia pääosin 2000-luvulla tehdyn tutkimuksen valossa. Lisäksi käsitellään lyhyesti esitelmän pitämistä viestinnän teorian kautta sekä opaskirjojen avulla.
Esitys pidettiin englanniksi Tallinnan Tervishoiu Kõrgkoolin järjestämällä kansainvälisellä viikolla 16.5.2011. Kuulijoita oli noin kolmekymmentä. Esityksen ohjeellinen maksimipituus oli 30 minuuttia. Esitystä varten laadittiin PowerPoint-esitys, joka on liitteenä. Esityksen suullinen osuus on myös litteroitu liitteeksi.
Esitys oli palautteen perusteella onnistunut. Yleisö esitti lisäkysymyksiä ja vaikutti esityksen aikana muutenkin kiinnostuneelta.