Punkin tallin asiakaskysely
Lehto, Anna (2012)
Lehto, Anna
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205147971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205147971
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää Punkin tallin asiakkaiden tyytyväisyyttä tallin nykyiseen toimintaan ja saada uusia ideoita tulevaan toimintaan. Opinnäytetyö on tehty Punkin tallin toimeksiannon pohjalta. Työ toteutettiin asiakaskyselynä maalis-huhtikuussa 2012 ja toteutustapana käytettiin asiakkaille henkilökohtaisesti jaettua paperille tulostettua kyselyä. Kohderyhmä, joka kyselyyn vastasi, koostui Punkin tallin ratsastustunneilla ja ponikerhoissa käyvistä asiakkaista. Nuorimmat miniponikerhoasiakkaat jäivät tämän kyselyn ulkopuolelle. Tutkimuksella saatujen tulosten perusteella tallin asiakkaat ovat melko tyytyväisiä tallin toimintaan, henkilökuntaan, hevosiin sekä opetukseen ja ponikerhojen sisältöön. Vähemmän tyytyväisiä oltiin tuntien ja kerhojen hintaan, kentän kuntoon talvella sekä maastoihin. Maneesi nähtiin melko tarpeelliseksi ja siihen oli moni ratsastustunneilla käyvä asiakas valmis panostamaan taloudellisesti myös tuntihintojen noston myötä. Tulosten valossa Punkin tallin nykyinen toiminta on kiitettävällä tasolla ja osa tallin kehittämisideoista sai paljon kannatusta asiakkaiden joukossa. Kyselyn tuloksia kannattaakin hyödyntää tallin toimintaa kehittäessä ja uusia toimintasuunnitelmia tehdessä. Työni teoriaosassa käsittelen ratsastusta Suomessa harrastuksena, Suomen Ratsastajainliiton toimintaa lyhyesti sekä palveluyrityksen asiakastyytyväisyyttä. Esittelen myös Punkin tallin sekä tallilla toimivan ratsastusseuran, Loimaan ratsastajien, toimintaa.