Markkinoinnin aloituspaketti Duo Hurmio -yhtyeelle
Leppänen, Krista (2012)
Leppänen, Krista
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239583
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205239583
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on luoda markkinointimateriaalia Duo Hurmiolle, joka on aloitteleva suomalainen yhtye. Duo Hurmion kohdeyleisöä ovat enimmäkseen keski-ikäiset ja siitä vanhemmat kuuntelijat, mutta myös nuorempia kuuntelijoita löytyy.
Duo Hurmiolle tehty markkinointimateriaali sisältää logon, internet-sivut, cdlevyn kannet, julisteen, käsiohjelman, käyntikortit ja pressikuvat. Käytännön osuudessa oli tavoitteena tuottaa markkinointimateriaalia, joka tukee Duo Hurmiolle luotua ilmettä ja ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet markkinoinnissa.
Käytännön osuuden toteutin keväällä 2012. Opinnäytetyön teoriaosuudessa esitellään ja tutkitaan tekemiäni tuloksia sekä määritellään yhtyeen identiteetti ja hyödynnetään sitä luomalla yhtyeen identiteettiä tukevia mielikuvia grafiikan avulla. Näkökulmani työssäni on yhtyeen identiteetin käyttäminen visuaalisen suunnittelun apuna.
Duo Hurmiolle tehty markkinointimateriaali sisältää logon, internet-sivut, cdlevyn kannet, julisteen, käsiohjelman, käyntikortit ja pressikuvat. Käytännön osuudessa oli tavoitteena tuottaa markkinointimateriaalia, joka tukee Duo Hurmiolle luotua ilmettä ja ottaa huomioon kohderyhmän tarpeet markkinoinnissa.
Käytännön osuuden toteutin keväällä 2012. Opinnäytetyön teoriaosuudessa esitellään ja tutkitaan tekemiäni tuloksia sekä määritellään yhtyeen identiteetti ja hyödynnetään sitä luomalla yhtyeen identiteettiä tukevia mielikuvia grafiikan avulla. Näkökulmani työssäni on yhtyeen identiteetin käyttäminen visuaalisen suunnittelun apuna.