Markkinointisuunnitelma – Kimmel Goes Studio 54
Soininen, Suvituuli (2021)
Soininen, Suvituuli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103052926
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103052926
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimiva markkinointisuunnitelma Joensuussa sijaitsevan yökerhon, Kimmel Yön tulevalle klubitapahtumalle: Kimmel Goes Studio 54. Tapahtuma on teemoitettu New Yorkissa 1970-luvulla olleen yökerhon, Studio 54:n mukaan. Markkinointisuunnitelma tukee tapahtuman tavoitetta ällistyttää sekä luoda yhteenkuuluvuuden ja huolettomuuden tunnetta. Kattavasti luotu suunnitelma helpottaa markkinoinnin hoitamista ja johtaa kohti onnistunutta markkinointia. Opinnäytetyön toimeksiantaja, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, voi hyödyntää markkinointisuunnitelmaa myös muissa iltaravintoloissaan ja vastaavanlaisissa klubitapahtumissa.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastattelu jaettiin neljään pääteemaan, joita ovat: sosiaalinen media, markkinointisuunnitelma, yökerhon tapahtumamarkkinointi ja tulevaisuuden näkymät. Haastateltavana oli joensuulainen markkinoinnin moniosaaja- ja yrittäjä.
Yökerhon markkinointi voi olla haastavaa vaativan kohderyhmän takia. Kimmel Goes Studio 54 -tapahtuman markkinointi painottuu sosiaaliseen mediaan, jossa uusia trendejä ilmenee jatkuvasti. Markkinointisuunnitelma auttaa säännöllisten ja yhtenäisten julkaisujen tekemisessä. Markkinointisuunnitelmasta selviää esimerkiksi tapahtuman teema, kohderyhmä ja julkaisuissa käytettävät tyylit. Suunnitelma on tehty niin, että siinä on joustovaraa ja tilaa muutoksille. Markkinointisuunnitelma on hyödyllinen työkalu Kimmel Yö:lle myös muiden tapahtumien varalle.
The goal of the thesis was to create a marketing plan for Kimmel Goes Studio 54, a theme-event taking place in Kimmel Yö, a night club located in Joensuu. The event is themed after a 1970’s night club called Studio 54, which was located in New York. The marketing plan supports the goal of the event to; “astonish and create a feeling of togeth-erness and carelessness”. A comprehensive plan will help with the process of marketing and lead to meeting the goals set for the marketing plan. The commissioner, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa can use this marketing plan in its other evening restaurants and in similar events.
Thematic interviews were used as the research method in this practise-based thesis. The interview was divided into four main themes: social media, marketing plan, event market-ing of the night club, and future prospects. The interviewee was a local marketing profes-sional and entrepreneur.
Marketing a night club can be challenging due to the demanding target group. The mar-keting of the Kimmel Goes Studio 54 -event is focused on social media, where new trends appear frequently. The marketing plan helps with publishing social media posts regularly and ensures that they all follow a certain form. The marketing plan indicates the theme, the target group and the stylistic choices set for publications made for the event. It is flexible and has room for changes. It will also work as a valuable tool for other events taking place at Kimmel Yö.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Haastattelu jaettiin neljään pääteemaan, joita ovat: sosiaalinen media, markkinointisuunnitelma, yökerhon tapahtumamarkkinointi ja tulevaisuuden näkymät. Haastateltavana oli joensuulainen markkinoinnin moniosaaja- ja yrittäjä.
Yökerhon markkinointi voi olla haastavaa vaativan kohderyhmän takia. Kimmel Goes Studio 54 -tapahtuman markkinointi painottuu sosiaaliseen mediaan, jossa uusia trendejä ilmenee jatkuvasti. Markkinointisuunnitelma auttaa säännöllisten ja yhtenäisten julkaisujen tekemisessä. Markkinointisuunnitelmasta selviää esimerkiksi tapahtuman teema, kohderyhmä ja julkaisuissa käytettävät tyylit. Suunnitelma on tehty niin, että siinä on joustovaraa ja tilaa muutoksille. Markkinointisuunnitelma on hyödyllinen työkalu Kimmel Yö:lle myös muiden tapahtumien varalle.
The goal of the thesis was to create a marketing plan for Kimmel Goes Studio 54, a theme-event taking place in Kimmel Yö, a night club located in Joensuu. The event is themed after a 1970’s night club called Studio 54, which was located in New York. The marketing plan supports the goal of the event to; “astonish and create a feeling of togeth-erness and carelessness”. A comprehensive plan will help with the process of marketing and lead to meeting the goals set for the marketing plan. The commissioner, Pohjois-Karjalan Osuuskauppa can use this marketing plan in its other evening restaurants and in similar events.
Thematic interviews were used as the research method in this practise-based thesis. The interview was divided into four main themes: social media, marketing plan, event market-ing of the night club, and future prospects. The interviewee was a local marketing profes-sional and entrepreneur.
Marketing a night club can be challenging due to the demanding target group. The mar-keting of the Kimmel Goes Studio 54 -event is focused on social media, where new trends appear frequently. The marketing plan helps with publishing social media posts regularly and ensures that they all follow a certain form. The marketing plan indicates the theme, the target group and the stylistic choices set for publications made for the event. It is flexible and has room for changes. It will also work as a valuable tool for other events taking place at Kimmel Yö.