Markkinointikampanjan suunnittelu, toteutus ja seuranta : Nokian Hesburgerit
Hituri, Päivi (2012)
Hituri, Päivi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092713939
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012092713939
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on suunnitella, toteuttaa ja seurata markkinointi-kampanjaa, jonka toimeksianto tuli Nokian Hesburgereiden kahdesta toimipisteestä. Markkinointikampanja tehdään Nopsajalkaturnaukseen, joka käydään elokuisena viikonloppuna Nokialla 2011. Nopsajalka on nuorten jalkapalloturnaus, pelejä käydään koko viikonloppu ja suurin osa joukkueista yöpyi Nokialla ja näin ollen käyttää paljon kaupungin palveluita.
Joukkueet ovat ennenkin käyneet valtatien toimipisteessä, Citymarketin toimipiste avajaiset olivat kesäkuussa, joten sinne turnauksen väki pääsi ensimmäistä kertaa. Turnauksen markkinointiin ei ole panostettu aikaisemmin lainkaan. Markkinointikampanjan avulla on tarkoitus saada mahdollisimman moni joukkue käyttämään toimipisteidemme tuotteita ja palveluita. Toivomuksena oli myös, että saisimme mahdollisimman paljon varauksia, jolloin olisi mahdollista varautua ruuhkaan hieman paremmin. Opinnäytetyöni on rajattu koskemaan ainoastaan tätä yhtä kampanjaa ja se on tehty vain kahdelle Nokian Hesburgerille ravintolapäällikön antamien resurssien mukaan.
Kampanjan suunnittelussa käytin paljon erilaisia lähteitä apuna, kuin myös toteutuksessa esimerkiksi haastattelut ja internet olivat hyviä apuvälineitä. Kampanjasta tehtiin myös tutkimus, koska halusimme tietoa kampanjan onnistumisesta. Tavoitteena oli saada pienellä budjetilla toimiva kampanja.
Joukkueet ovat ennenkin käyneet valtatien toimipisteessä, Citymarketin toimipiste avajaiset olivat kesäkuussa, joten sinne turnauksen väki pääsi ensimmäistä kertaa. Turnauksen markkinointiin ei ole panostettu aikaisemmin lainkaan. Markkinointikampanjan avulla on tarkoitus saada mahdollisimman moni joukkue käyttämään toimipisteidemme tuotteita ja palveluita. Toivomuksena oli myös, että saisimme mahdollisimman paljon varauksia, jolloin olisi mahdollista varautua ruuhkaan hieman paremmin. Opinnäytetyöni on rajattu koskemaan ainoastaan tätä yhtä kampanjaa ja se on tehty vain kahdelle Nokian Hesburgerille ravintolapäällikön antamien resurssien mukaan.
Kampanjan suunnittelussa käytin paljon erilaisia lähteitä apuna, kuin myös toteutuksessa esimerkiksi haastattelut ja internet olivat hyviä apuvälineitä. Kampanjasta tehtiin myös tutkimus, koska halusimme tietoa kampanjan onnistumisesta. Tavoitteena oli saada pienellä budjetilla toimiva kampanja.