Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Varhaiskasvatuksen opettajan elämää

Halonen, Heidi (2021)

 
Avaa tiedosto
Päiväkirjatyylinen opinnäytetyö Heidi Halonen.pdf (914.5Kt)
Lataukset: 


Halonen, Heidi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104134711
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää ja arvioida omaa toimintaani uutena varhaiskasvatuksen opettajana. Raportoin työni arjesta, jossa oman työni kehittämisen tavoitteina on suunnitelmallisuus, kielenkehityksen tukeminen, lapsilähtöisyys ja ympäristö- ja luontopedagogiikka. Opinnäytetyö suoritettiin Vantaan kaupungin päiväkodissa. Opinnäytetyö on kohdistettu alle 3- vuotiaiden ryhmään ja tämän lapsiryhmän pedagogisen toiminnan ja oppimisympäristön kehittämiseen.

Opinnäytetyön ensimmäisessä osiossa kuvataan varhaiskasvatuksen keskeisiä käsitteitä, kuten esimerkiksi suunnitelmallisuus, lapsilähtöisyys ja kielenkehitys. Seuraavaksi siirrytään kuvaamaan nykytilannetta työssä, jossa arvioitiin omaa osaamistani, osaamista eri työtehtävissä ja omaa kehittymistä. Ensimmäisen osion jälkeen siirrytään päiväkirja raportointiin. Päiväkirja raportoinnissa luonnehditaan työtehtäviä ja niihin kuuluvia osa-alueita, kuten materiaaleja ja menetelmiä. Keskeisiä kehittämiskohteita olivat pedagogisen toiminnan suunnitelmallinen toteuttaminen ja kielenkehitys. Päiväkirja raportoinnissa luonnehditaan varhaiskasvatuksen opettajan työhön liittyviä ongelmia ja pohdintoja. Ajatuksia herätti mm. tunnekasvatus ja tunteiden kohtaaminen.

Päiväkirja raportoinnin pohjalta päästään opinnäytetyön arviointiin, jossa päädytään johtopäätöksiin kehittymisen tapahtumisesta positiivisesti etenkin suunnitelmallisuuden ja kielenkehityksen tukemisen osalta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste