Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ruoan verkkokaupan keräilyn tehostaminen : Case K-Citymarket Tornio

Hyrkäs, Matias (2021)

Avaa tiedosto
Ruoan verkkokaupan keräilyn tehostaminen..pdf (815.3Kt)
Lataukset: 


Hyrkäs, Matias
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104225421
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia K-Citymarket Tornion ruoan verkkokaupan keräilyn tehostamista ja keräilyprosessin nopeuttamista. Nykyinen keräilyprosessi on hidas ja ylimääräistä ajanhukkaa syntyy turhaan. Tutkimusmenetelmänä hyödynnettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus toteutettiin keväällä 2021 havainnoimalla kohdeyrityksen tiloissa työtehoa ja keräilyprosessia.

Opinnäytetyön ensimmäisessä luvussa käsitellään työn tavoitteita, hyödynnettyä tutkimusmenetelmää sekä rajataan tutkimusongelmat. Samassa luvussa käydään läpi toimeksiantajan esittely. Työn varsinaisessa teoriaosuudessa käydään läpi yleisellä tasolla ruoan verkkokauppaprosessia, kehitystä ja haasteita. Teorialla on tarkoitus johdattaa lukija työn aihepiirin.

Tutkimuksen johtopäätöksissä havaittiin monta keräilyn ongelmakohtaa, jotka on hyvä toteuttaa, kun halutaan nopeuttaa keräilyprosessia. Ehdotettujen muutosten avulla on mahdollista saada konkreettisia ja merkittäviä hyötyjä verrattuna tämän hetkiseen toimintatapaan. Uusi keräilyprosessi helpottaa keräilijöitä, kauppiaita sekä asiakkaita. Muutoksen jälkeen keräilijän on helpompi ja miellyttävämpi keräillä, kun prosessi on nopea ja turha hukka on poistettu. Kauppiaat hyötyvät muutoksesta saavuttamalla kustannussäätöjä. Asiakkaat hyötyvät muutosprosessista saamalla parempaa asiakaspalvelua sekä laadukkaita tuotteita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste