Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Miten mitata mainetta sosiaalisessa mediassa?

Tuppurainen, Aino (2019)

 
Avaa tiedosto
Tuppurainen_Aino.pdf (1.176Mt)
Lataukset: 


Tuppurainen, Aino
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067381
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on osana arkeamme enemmän, kuin koskaan ennen. Tavallisten käyttäjien lisäksi se on tärkeä viestintäväline monille yrityksille, jotka tavoittelevat sosiaalisen median kautta potentiaalisia asiakkaita. Erityisesti yrityksille on tärkeää, millainen maine heistä sosiaalisen median kautta muodostuu. Tämä opinnäytetyö tutkii, voiko tätä mainetta mitata jotenkin?
Tutkimusmenetelminä toimivat avoin haastattelu ja havainnointi. Työtä varten on haastateltu Sami Kuuselaa, joka on perustanut Underhood-nimisen sovelluksen. Sovellus on kehitetty nimenomaan sosiaalisen median maineen mittaamiseen. Työn teoriaosassa summataan sosiaalisen median historiaa ja kerron, millä mittareilla Underhood mittaa mainetta. Teoriaosan jälkimmäisellä puoliskolla havainnoidaan mittareita ja kerrontaan mistä ne muodostuvat.
Näiden mittareiden havainnoinnin ja haastattelun perusteella esitellään neljä elementtiä, joista maine sosiaalisessa mediassa muodostuu. Työssä annetaan myös käytännön esimerkkejä sosiaalisesta mediasta jotka tukevat havaintoja. Lisäksi esitellään perinteisiä kompastuskiviä, joita yrityksen kohtaavat sosiaalisessa mediassa.
Työssä esitetyt neljä elementtiä maineen muodostajina ovat tärkeää tietoa jokaiselle, joka sosiaalisessa mediassa liikkuu. Olipa kyse sitten suuresta tai pienestä yrityksestä, on tärkeää tiedostaa ja tunnistaa sosiaalisen median säännöt ja sen jatkuva muutos.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste