Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kosmetiikkabrändin lanseeraus verkossa : Sukin

Tevalin, Roosa; Sirén, Satu (2021)

 
Avaa tiedosto
Kosmetiikkabrändin lanseeraus verkkoon Roosa Tevalin Satu Siren.pdf (4.524Mt)
Lataukset: 


Tevalin, Roosa
Sirén, Satu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179028
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä toteutettiin suunnitelma australialaisen kosmetiikkabrändi Sukinin Suomeen lanseerausta varten. Lanseeraustoimet suunniteltiin kuluttajamarkkinoinnin näkökulmasta yhteistyöyrityksen toiveiden pohjalta. Työn tarkoituksena oli luoda lanseeraussuunnitelma, jonka voi toteuttaa ajankohdasta riippumatta. Opinnäytetyö tehtiin suomalaiselle kosmetiikan maahantuoja ProCare Oy:lle. Teoriaosuudessa käytiin läpi lanseeraukseen vaikuttavia tekijöitä, kuten ajankohtaisia kosmetiikka-alan trendejä ja markkina-analyysia. Lanseerausteoriassa keskityttiin markkinointiin sosiaalisessa mediassa ja digitaaliseen lanseeraukseen. Toiminnallinen osuus toteutettiin erillisenä yhteistyöyritykselle annettavana dokumenttina, joka sisältää SWOT-analyysin, ostajapersoonien kuvaus, brändille suunniteltua digistrategiaa, ideoinnissa apuna käytetyt tunnelmataulut, markkinointikalenteri, suunnitelma vaikuttajamarkkinointia varten sekä julkaisusuunnitelma Instagramiin.

Työn toteutuksessa päästiin toimeksiantajayrityksen asettamiin tavoitteisiin ja suunnitelma saatiin vastaamaan yrityksen arvioituja resursseja lanseeraukseen. Covid-19-pandemian vaikutukset rajasivat jonkin verran mahdollisuuksia lanseerauksen toimien suunnittelussa, mutta suunnitelma olisi saattanut näyttää melko samanlaiselta normaalissa tilanteessa. Lanseerausta ei ehditty toteuttaa opinnäytetyön valmistumiseen mennessä, joten suunnitelman toimivuutta ei vielä voitu arvioida. Sukinin brändi sopii hyvin nykyisiin alan trendeihin ja moniin tietoisille kuluttajille tärkeisiin arvoihin. Uhkana lanseerauksessa voidaan kuitenkin pitää muun muassa brändin vähäistä tunnettuutta Suomessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste