Osittaispurkausmittaus -palvelun kehittäminen asiakastiedon avulla
Koponen, Antti (2021)
Koponen, Antti
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179079
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179079
Tiivistelmä
Voimatel Oy on tele- ja sähköverkkorakentamiseen keskittyvä yritys. Opinnäytetyö suoritettiin Voimatel Oy:n Toivalan toimipisteen henkilöstöön kuuluvien ohjaajien kanssa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Voimatel Oy:n asiakkailta millaisia odotuksia heillä on ja mitä piirteitä he pitävät tärkeänä osittaispurkausmittaus -palvelua ja palveluntarjoajaa valittaessa.
Asiakkaiden odotukset ja tärkeänä pidettävät piirteet palvelussa selvitettiin asiakaskyselyllä. Kyselyn sisältö suunniteltiin yhteistyössä työn tilaajan kanssa, jotta se saatiin asianmukaiseksi ja asetettuja tavoitteita palvelevaksi. Kysely luotiin Questback-ohjelmistoa käyttäen. Questback-ohjelmisto on työn tilaajan käyttämä työkalu esimerkiksi projektipalautteen keräämiseen. Kysely lähetettiin työn tilaajan nimeämille eri toimialoilla toimiville asiakkaille, jotta Voimatel Oy pystyisi kehittämään palveluaan toimiala- ja yrityskohtaiseksi.
Kyselyssä esitetyillä kysymyksillä työn tilaaja sai tarvittavia tietoa asiakkaistaan ja heidän toiveistaan. Asiakkaiden vastauksista laadittiin tilanteeseen sopivat kuvaajat ja diagrammit, joissa vastaukset esitetään kysymyskohtaisesti. Saatujen vastausten avulla työn tilaajalla on mahdollisuus kehittää palveluaan asiakaslähtöiseksi ja yrityskohtaiseksi. Työn tilaajan kommentteihin perustuen kyselyllä saadut vastaukset ja niiden esitystapa antavat arvokkaita tietoja, joita Voimatel Oy pystyy hyödyntämään palvelunkehitysprosessissa. Kokonaisuutena kyselytutkimus ja opinnäytetyö olivat onnistuneita ja asetetut tavoitteet saavutettiin.
Asiakkaiden odotukset ja tärkeänä pidettävät piirteet palvelussa selvitettiin asiakaskyselyllä. Kyselyn sisältö suunniteltiin yhteistyössä työn tilaajan kanssa, jotta se saatiin asianmukaiseksi ja asetettuja tavoitteita palvelevaksi. Kysely luotiin Questback-ohjelmistoa käyttäen. Questback-ohjelmisto on työn tilaajan käyttämä työkalu esimerkiksi projektipalautteen keräämiseen. Kysely lähetettiin työn tilaajan nimeämille eri toimialoilla toimiville asiakkaille, jotta Voimatel Oy pystyisi kehittämään palveluaan toimiala- ja yrityskohtaiseksi.
Kyselyssä esitetyillä kysymyksillä työn tilaaja sai tarvittavia tietoa asiakkaistaan ja heidän toiveistaan. Asiakkaiden vastauksista laadittiin tilanteeseen sopivat kuvaajat ja diagrammit, joissa vastaukset esitetään kysymyskohtaisesti. Saatujen vastausten avulla työn tilaajalla on mahdollisuus kehittää palveluaan asiakaslähtöiseksi ja yrityskohtaiseksi. Työn tilaajan kommentteihin perustuen kyselyllä saadut vastaukset ja niiden esitystapa antavat arvokkaita tietoja, joita Voimatel Oy pystyy hyödyntämään palvelunkehitysprosessissa. Kokonaisuutena kyselytutkimus ja opinnäytetyö olivat onnistuneita ja asetetut tavoitteet saavutettiin.