Sisustuskahvila Wanhan Justiinan asiakastyytyväisyys
Mölsä, Anna (2021)
Mölsä, Anna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010100
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010100
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Sisustuskahvila Wanha Justiina. Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Wanhalle Justiinalle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Wanhan Justiinan asiakkaiden mielipiteitä koskien kahvilan tuotevalikoimaa, palvelua sekä tiloja. Toisena tavoitteena oli selvittää asiakkaiden toiveita liittyen kahvilan lounas- ja vitriinivalikoimaan. Opinnäytetyönä tutkimusongelmana oli selvittää Sisustuskahvila Wanhan Justiinan asiakastyytyväisyys. Tutkimuksen kohderyhmänä oli Wanhan Justiinan kivijalkamyymälässä tai yrityksen verkkokaupassa jo aiemmin asioineet asiakkaat.
Opinnäytetyö sisältää kattavan tietoperustan, jossa käsiteltiin opinnäytetyön kannalta oleellisia aiheita, asiakastyytyväisyyttä sekä palvelua. Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja kyseessä oli tutkimuksellinen opinnäytetyö. Kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin, sillä se palveli hyvin tutkimuksen toteutustapaa ja tyyliä.
Asiakastyytyväisyyskyselyyn saatiin riittävä määrä vastauksia ja kysely tuotti kattavan aineiston asiakkaiden tyytyväisyyden analysointiin. Kyselyn tulokset olivat kaiken kaikkiaan todella positiivisia ja asiakkaat olivat vastausten perusteella hyvinkin tyytyväisiä Sisustuskahvila Wanhaan Justiinaan. Erityisesti vastauksista nousi esille asiakkaiden antamat palautteet Wanhalle Justiinalle, joiden mukaan palvelu on todella ystävällistä ja tunnelma sisustusmyymälässä on lämmin sekä kotoisa. Sisustuskahvila Wanhan Justiinan yrittäjä sai paljon kiitosta asiakkailtaan. Kyselyyn saaduista vastauksista oli suuri apu ja hyöty toimeksiantajalle. Nykyään alalle tulee yhä enemmän toimijoita ja kilpailu alalla kasvaa, joten yritykselle on tärkeää erottautua muista ja kehittää omaa toimintaansa. Kyselyssä selvisi esimerkiksi, että kivijalkamyymälän asiakaspaikkojen riittävyys jakaa mielipiteitä. Tärkeimpänä asiana kyselystä saatiin asiakkaiden toiveita koskien kahvilan lounas- ja vitriinivalikoimaa. Näiden konkreettisten toiveiden ja mielipiteiden avulla Wanha Justiina pystyy kehittämään omia palvelujaan kohti parempaa asiakastyytyväisyyttä.
Opinnäytetyö sisältää kattavan tietoperustan, jossa käsiteltiin opinnäytetyön kannalta oleellisia aiheita, asiakastyytyväisyyttä sekä palvelua. Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja kyseessä oli tutkimuksellinen opinnäytetyö. Kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin, sillä se palveli hyvin tutkimuksen toteutustapaa ja tyyliä.
Asiakastyytyväisyyskyselyyn saatiin riittävä määrä vastauksia ja kysely tuotti kattavan aineiston asiakkaiden tyytyväisyyden analysointiin. Kyselyn tulokset olivat kaiken kaikkiaan todella positiivisia ja asiakkaat olivat vastausten perusteella hyvinkin tyytyväisiä Sisustuskahvila Wanhaan Justiinaan. Erityisesti vastauksista nousi esille asiakkaiden antamat palautteet Wanhalle Justiinalle, joiden mukaan palvelu on todella ystävällistä ja tunnelma sisustusmyymälässä on lämmin sekä kotoisa. Sisustuskahvila Wanhan Justiinan yrittäjä sai paljon kiitosta asiakkailtaan. Kyselyyn saaduista vastauksista oli suuri apu ja hyöty toimeksiantajalle. Nykyään alalle tulee yhä enemmän toimijoita ja kilpailu alalla kasvaa, joten yritykselle on tärkeää erottautua muista ja kehittää omaa toimintaansa. Kyselyssä selvisi esimerkiksi, että kivijalkamyymälän asiakaspaikkojen riittävyys jakaa mielipiteitä. Tärkeimpänä asiana kyselystä saatiin asiakkaiden toiveita koskien kahvilan lounas- ja vitriinivalikoimaa. Näiden konkreettisten toiveiden ja mielipiteiden avulla Wanha Justiina pystyy kehittämään omia palvelujaan kohti parempaa asiakastyytyväisyyttä.