Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

MyWellness Pro -valmennussovelluksen markkina-aseman parantaminen

Häyhä, Tiinaleena (2021)

 
Avaa tiedosto
Hayha_Tiinaleena.pdf (1.102Mt)
Lataukset: 


Häyhä, Tiinaleena
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611534
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa MyWellness Pro -valmennussovelluksen markkina-asemaa erottumalla paremmin kilpailijoista sekä ymmärtämällä sovelluksen käyttäjiä paremmin. Työn tarkoituksena oli tehdä markkina-analyysi käyttäjäkokemustutkimuksen sekä kilpailija-analyysin avulla, sekä saada tietoa sovelluksen varteenotettavista kilpailijoista, nykyisten käyttäjien käyttäjäkokemuksia ja käyttäjien välisistä eroista.

Kilpailija-analyysissa verrattiin kuuden eri valmennussovelluksen ominaisuuksia MyWellness Pro -sovelluksen kanssa. Näistä kolme valittiin työhön tarkempaan analyysiin. Sovellusten ominaisuuksia tutkittiin testikäyttämällä sovelluksia sekä keräämällä aineistoa palvelun tarjoajalta. Käyttäjäkokemuksia ja käyttäjien välisiä eroja tutkittiin käyttäjäkyselyn avulla. Kysely tehtiin sähköisellä lomakkeella My-Wellness Pro:n nykyisille käyttäjille. Kysely lähettiin 160 käyttäjille ja vastauksia saatiin 30. Vastaajista kuusi valittiin kyselyä täydentävään teemahaastatteluun.

Markkina-analyysin lopputuloksena luotiin SWOT-analyysi sekä kolme erilaista käyttäjäpersoonaa MyWellness Pro -sovellukselle. Tuloksia voidaan hyödyntää osana sovelluksen markkinointia sekä käyttäjien sitouttamista, ja näin parantaa sen markkina-asemaa.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että valmennussovellusmarkkinoilla kilpailuetuna ovat erityisesti kuntokeskusten kokonaisvaltaiset työkalut yhdessä sovelluksessa, laadukkaat etäohjaustyökalut sekä synkronoitavuus muihin sovelluksiin ja järjestelmiin. Käyttäjäkokemusten perusteella sovelluksen toimintoihin toivottiin yksinkertaistumista ja kieliasun parantumista. Osa käyttäjistä myös koki, että ei ole tietoinen kaikista sovelluksen ominaisuuksista. Lisäksi tutkimusten perusteella muita valmennussovelluksia käyttäneillä oli kriittisempi suhtautuminen MyWellness Pro -sovellukseen.

Johtopäätöksenä potentiaalisia käyttäjiä on syytä lähestyä kohdennetun markkinoinnin keinoin huomioimalla erilaiset käyttäjät ja sovelluksen vahvuudet. Käyttökokemukseen on mahdollista vaikuttaa lisäämällä käyttökoulutusta, selventämällä ohjeita ja jakamalla toimivia käytäntöjä asiakkaiden motivoimiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste