KoulutusalaJyväskylän ammattikorkeakouluLiiketalous, hallinto ja markkinointi
Viitteet 21-40 / 2711
-
Activating Global Virtual Teams Through the Development and Facilitation of a Learning Activity
(2023)With the ascending of globalization, Global Virtual Teams (GVTs) quickly gained popularity and nowa-days are widely used for remote work worldwide. While some people already successfully use GVTs for their daily operations, ... -
The Adaptation of the Finnish model for recycling of aluminum cans in Saint-Petersburg, Russia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)The aim of the thesis was to create a business model for an aluminum can recycling system in St. Petersburg, Russia. The objectives were to study the possible business models that could be applied in St. Petersburg and to ... -
ADHD-oireisen yrittäjän haasteet ja keinot oman työn johtamisessa
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin ADHD:n vaikutusta yksityisyrittäjän uraan ja päivittäiseen työntekoon. Työ toteutettiin laadullisin menetelmin haastatteluiden avulla. Tavoitteena oli selvittää, millaisia haasteita ADHDoireiset ... -
Adoption and Utilization of Social Media by Micro-enterprises in Jyväskylä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)This research investigated the adoption and utilization of social media by micro- enterprises, which were located in the Jyväskylä region. The principal research question was “How do the micro-enterprises in Jyväskylä ... -
ADOPTION OF A BRAND STRATEGY IN SMEs IN THE JYVÄSKYLÄ AREA : A managerial perspective
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)The objective of the bachelor’s thesis was to find out the current perceptions towards adopting and implementing a brand strategy of SME managers operating in the Jyväskylä area. The research approach was quantitative. ... -
Adoption of Digital Payment Systems in Microcredit Operations: Challenges & Opportunities in the Context of Bangladesh
(2023)This study explores the integration of digital payment systems into microcredit operations within the context of Bangladesh. The primary objective was to find the transformative potential of mobile banking technology and ... -
Afghanistan in the lewis model
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 06.04.2008)Afghanistan with a newly developing economy has little to no information on its customers in order to attract foreign investors and venture capitalists. A customer’s behaviour is defined by his/her culture, therefore, this ... -
AI Startup: Getting started and potential roads ahead
(2021)Artificial intelligence has opened a broad range of opportunities for startups to develop unique products for their target market. Startups face a variety of different challenges during this development process and for ... -
AI-Enhanced Recruitment and its Effects on Diversity and Inclusion in Finland
(2023)The use of artificial intelligence in recruitment systems is a rapidly growing technology that aims to eliminate unconscious prejudices and unfair treatment, particularly in the initial stages of evaluation. This study ... -
Aikuisopiskelijoiden ohjausprosessi : Tiedon kaatamista vai yhdessä tekemistä?
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)Yhteiskunnan ja työelämän muutosten vuoksi yhä useampi aikuinen hakeutuu opiskelemaan kehittääkseen ammattitaitoaan. Aikuisopiskelijan ohjaustarpeet eroavat monilta osin nuorempien opiskelijoiden ohjaustarpeista kokemuksen, ... -
AIKUISOPISKELIJOIDEN OPINNÄYTETYÖN OHJAUS : Ohjauksen merkitys opinnäytetyön tekijälle
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)Tradenomiopintojen opinnäytetyön keskeisyys opinnoissa ja sen merkittävä vaikutus tutkinnon suorittamisen viivästymiseen ja jopa tutkinnon keskeyttämiseen on tehnyt tarpeelliseksi selvittää tekijöitä, jotka vaikuttavat ... -
Aikuisopiskelijoiden sosiaalisen median hyödyntäminen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Jyväskylän ammattikorkeakoulun aikuisopiskelijoiden sosiaalisen median tuntemista, käyttötottumuksia ja sitä, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää eri yhteyksissä Jyväskylän ... -
Aineeton palkitseminen kiinteistönvälitysalalla
(2022)Opinnäytetyössä tutkittiin palkitsemisen kokonaisuutta ja erityisesti aineetonta palkitsemista kiinteistönvälitysalalla. Tutkimuksen tavoitteena oli saada ajankohtainen yleiskatsaus tämänhetkisen aineettoman palkitsemisen ... -
Aineeton palkitseminen valtionhallinnon asiantuntijaorganisaatiossa: Case: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia aineettoman palkitsemisen nykytilaa sekä kehityskohteita ja niiden avulla löytää innovatiivisia palkitsemisten tapoja nykyisten rinnalle. Tutkimustulosten avulla pyrittiin lisäämään ... -
AI’s impact on intermediate music production – mixing and mastering
(2023)The music industry is a complex network of people and organizations, and the evolution of technology is progressing at a rapid pace. As a result, music production has become more accessible and increasingly straightforward ... -
Ajoneuvojen rahoitusvaihtoehtojen taloudellisuus ja vaikutukset tilinpäätökseen : Case: Yritys X
(2020)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää taloudellisin vaihtoehto ajoneuvon hankintaan eri rahoitusvaihtoehdoista sekä tutkia ajoneuvojen eri rahoitusvaihtoehtojen vaikutuksia tilinpäätökseen. Opinnäytetyössä toimeksian ... -
Alaisten ennakko-odotukset esimiehen vaihtuessa : case Suomen Terveystalo Oyj / Magneettikuvaus
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 19.11.2007)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mitä työntekijät odottavat uudelta esimieheltään. Työssä pohditaan toimivan työyhteisön ominaisuuksia, hyvän esimiehen ja hyvän alaisen ominaisuuksia sekä luottamuksen merkitystä ... -
Aloittavan mikroyrityksen digitaalisen markkinoinnin kohdentaminen
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mihin digitaalisen markkinoinnin keinoihin aloittavan mikroyrityksen kannattaisi panostaa. Digitaalisen murroksen myötä perinteiset markkinointikeinot ovat menettäneet tehoaan. Tänä ... -
Aloittavan yrityksen asiakasyhteisön rakentaminen sitouttavan sisältömarkkinoinnin keinoin
(2020)Tutkimuksen tavoite oli selvittää, millaisen sisällön avulla toimeksiantaja voi rakentaa sitoutunutta yhteisöä Instagram-tilinsä ympärille. Toimeksiantaja, Entä jos -kauppa, on huhtikuussa 2020 avattu verkkokirjakauppa, ... -
Aloittelevan vaateyrityksen brändäyksen mahdollisuudet ja haasteet Suomessa
(2022)Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada mahdollisimman paljon tietoa ja dataa siitä millaisia mahdollisuuksia ja haasteita voi vaatealan brändeillä olla Suomessa. Ensimmäinen tavoite oli kartoittaa tietoa siitä mitä brändi ...