KoulutusalaJyväskylän ammattikorkeakouluMajoitus- ja ravitsemisala

    • Arkitaidot osana lapsiperheiden elämänhallintaa 

      Määttänen, Sanna (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tutkittua tietoa lapsiperheiden arkitaidoista yhteiskunnallisen päätöksenteon ja palvelutuotannon tueksi. Tutkimus on osa Marttaliiton ”Lapsiperheiden arjen tukeminen” -hanketta, joka ...
    • Art Juuri oy catering prosessien kehittäminen 

      Hirvanen, Riikka (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
      Työn tavoitteena oli selvittää Art Juuri Oy:n catering-prosessien ongelmia ja ratkaista löy-dettyjä ongelmakohtia. Tutkimuksen aikana syntyi konkreettinen toimintaopas jota voi käyttää tulevaisuudessa henkilöstön kouluttamiseen ...
    • Arvioiva kuvaus palveluliiketoiminnan tukitoimintojen ulkoistamisesta : case Holiday Club Caribia 

      Hoffrén, Petri (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Palveluliiketoiminnassa on ollut viimeisten vuosien aikana rajuja muutoksia. Kilpailu on kiristynyt merkittävästi ja asettanut liiketoiminnan tehostamiselle paljon uusia haasteita. Palveluliiketoiminnan on pystyttävä ...
    • "Arvon tarjoilijatkin ansaitsevat" Tarjoilijan ammatti ja arvostus 

      Helenius, Johanna (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää suomalaisen tarjoilijan ammatin ja arvostukseen liittyviä ilmiöitä aina historiasta tähän päivään sosiokulttuurisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada ...
    • Asiakas hotellin brändilähettiläänä 

      Susanna, Heinonen (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka hotellit voisivat edesauttaa aitojen ulkoisten brändilähettiläiden muodostumista. Tutkimuksen avulla pyrittiin syventämään brändi- lähettiläiden potentiaalin hyödyntämistä ...
    • Asiakashaastatteluiden avulla parempaan tulokseen : case: Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoinen 

      Keskitalo, Minna (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 05.05.2008)
      Työn tarkoituksena oli selvittää Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoisen kahdeksan eri kahvilan asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluun, tuotteisiin sekä toimintaympäristöön. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään ...
    • Asiakashaastatteluiden avulla parempaan tulokseen : case: Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoinen 

      Keskitalo, Minna (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 05.05.2008)
      Työn tarkoituksena oli selvittää Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoisen kahdeksan eri kahvilan asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluun, tuotteisiin sekä toimintaympäristöön. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen Opettajan Tietopalvelussa 

      Ahonen, Karoliina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
      Digitaalisuus on muuttanut palveluorganisaatioiden toimintatapoja, ja asiakkaiden odotukset palveluita kohtaan ovat kasvaneet. Asiakkaiden kokemuksia on yhä tärkeämpää tutkia, jotta palveluita voidaan kehittää ja uudistaa. ...
    • Asiakaskokemuksen kehittäminen tapahtumassa : Case YleXPop 

      Sydänmaa, Rosa (2020)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia YleXPop -tapahtuman asiakaskokemusta ja saada selville tapahtuman kävijöiden motiiveja sille, miksi he ovat päättäneet osallistua kyseiseen tapahtumaan. Tarkoituksena oli löytää ne ...
    • Asiakaskokemus Frangipani Bakery Boutiquessa 

      Nislin, Emilia (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)
      Työn tavoitteena oli selvittää asiakaskokemuksen nykytilaa Frangipani Bakery Boutiquessa. Työn tietoperusta koostui asiakaskokemuksen muodostumisesta ja johtamisesta, asiakaskokemuksesta kilpailustrategiana, asiakaskokemuksen ...
    • Asiakaskokemus ja palvelun laadun kehittäminen Sky Cafe & Foodissa 

      Salmi, Johanna (2021)
      Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten asiakkaat kokevat Jyväskylän lentoasemalla sijaitsevan Sky Cafe & Foodin palvelun laadun sekä selvittää kuinka tietoisia asiakkaat ovat lentoasema- oppilaitosyhteistyöstä. ...
    • Asiakaskokemus palveluliiketoiminnan keskiössä 

      Tulensalo, Eena (2023)
      Asiakaskokemus on keskeinen yrityksen menestystä määrittelevä tekijä. Sen tiedostaminen ja avaaminen toimintaan luo edellytyksiä entistä parempaan johtamiseen ja strategiseen kehittymiseen. Tavoitteena oli tutkia ...
    • Asiakaskokemus ravintola Revolutionissa 

      Könkkölä, Heidi (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, onko ravintola Revolution onnistunut asiakaskokemuksen luomisessa asiakasnäkökulmasta. Tavoitteena oli kerätä tietoa asiakkailta, minkälaisena kokemuksena he pitivät asiointia ...
    • Asiakaskunnan laajentaminen ravintolassa tapahtumamarkkinoinnin avulla 

      Peltovuori, Neija (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ravintola Revolutionin pubin puolelle uusi asiakas- kunta, joka käyttäisi pubin palveluita myös arkisin, eikä vain viikonloppuisin. Kohderyh- mäksi valittiin nuoret ja opiskelijat. ...
    • Asiakaskunnan odotukset case Compass Group 

      Kovanen, Simo-Petteri (2022)
      Opinnäytetyön tavoitteena on saavuttaa syvempi tietämys Compass Group ravintoloiden asiakaskunnan odotuksista, toiveista ja käyttäytymisestä. Asiakaskunta määrittää pääsääntöisesti sen, mitä ravintolan tuotevalikoimaan voi ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Asiakaslähtöinen markkinoinnin suunnittelu yritystoiminnan lähtökohtana : case : Wanha Woimala 

      Piispanen, Lotta (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä toimeksiantajien tietoa ja syventää ymmärrystä markkinoinnin suunnittelusta segmentin tarpeiden mukaan. Toimeksiantaja alkaa keväällä 2011 vastata myös Naissaaressa sijaitsevan Wanhan ...
    • ASIAKASLÄHTÖISEN KOKOUSPROSESSIN : Case: Kylpylähotelli Rauhalahti 

      Eskelinen, Annamaaria; Tarvainen, Saara (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Kokouspalvelut ovat kilpailtu ala ja prossien toimivuus oli lähtökohta kokouspalvelujen kehittämiselle. Kokousprosessissa tärkein osa on asiakas ja hänen tyytyväisyys. Työn tavoitteena oli selvittää kriittiset pisteet ...
    • Asiakaslähtöisen kotipalveluaterian kehittäminen Järvi-Pohjanmaalla 

      Hautaniemi, Marjatta (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden arvoja ja ateria-sanan merkitystä Järvi-Pohjanmaan kotipalvelun alueella. Lisäksi selvitettiin tilaajan, tuottajan ja asiakkaan näkemyksiä ateriapalvelusta sekä tulevaisuuden ...
    • Asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin uudistaminen yhdistyksessä: Case Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaiset 

      Korpilauri, Miia (2021)
      Kehittämistyön tutkimustehtävä oli asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin uudistaminen toimeksiantajan, Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaisten sosiaalista mediaa varten. Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa asiakaspersoonakuvaukset, ...
    • Asiakaslähtöisyys päivittäistavarakaupan liiketoiminnan kehittämisessä 

      Lassila, Pasi (2022)
      Päivittäistavarakauppa on murroksessa ja selkeitä muutoksia arvoketjuissa on jo havaittavissa. Vähittäiskaupan kovassa ja armottomassa kilpailussa kartoitetaan jatkuvasti uusia tapoja turvata niiden olemassaolo. ...