KoulutusalaJyväskylän ammattikorkeakouluVaatetusala

    • Estonian Apparel Retail Market: Positioning the Brand Madonna 

      Kirt, Signe (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)
      Abstract RESEARCH OBJECTIVE, QUESTION AND TASK The aim of the study was to examine the Estonian clothing retail market from the perspective of position-ing the brand Madonna, i.e. the current economic situation, consumers, ...
    • Fitness-paidan elinkaaren ympäristövaikutukset 

      Lehtovaara, Tytti (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyössä käydään läpi polyamidista valmistetun fitness-paidan elinkaaren eri vaiheissa syntyvät ympäristövaikutukset. Työssä käsitellään fitness-paidan koko elinkaari kuitutuotannosta, kankaan valmistuksesta, paidan ...
    • HAALARIHOMMIA : Are Oy:n asentajien työvaatteiden valintakriteerit 

      Kaasalainen, Suvi (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, miten käyttäjälähtöisyys tulisi huomioida Are Oy:n Kiinteistöpalveluiden työ- ja suojavaatteiden hankinnassa. Tutkimuksen tavoitteena oli lisätä käyttäjien tyytyväisyyttä työvaatteisiin. ...
    • HARRASTAJATEATTERIN PUVUSTUSPROSESSI : Opas puvustajalle 

      Utriainen, Janika (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa harrastajateatterin puvustusprosessin vaiheet. Tutkimuksessa selvitettiin, eroaako harrastajateatterin puvustusprosessi J. Michael Gilletten (2000) suunnittelu- ja ongelmanratka ...
    • Hautauskulttuuri ja -vaatetus suomessa tavattavissa uskontokunnissa 

      Salmi, Hannele (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tiivistelmä mukana lopputyössä
    • Heavyrock-yhtyeen imagon rakentuminen ja siitä saatavien mielikuvien tulkinta 

      Niemi,Pipsa (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 2006)
      Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten heavyrock-yhtyeen imago muodostuu ja minkälaisia mielikuvia imagosta saadaan. Tutkimuksessa selvitettiin myös sitä, kohtaavatko yhtyeen omat mielikuvat haastateltavien käsitykset ...
    • Hoitohenkilökunnan työvaatteiden suunnittelu : Case: Vanhusten Kotiapusäätiö 

      Wahlström, Katri (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin Vantaalla sijaitsevalle Vanhusten Kotiapusäätiölle. Säätiön tehtävä on ikääntyvien hoito ja siihen liittyvät palvelut. Työn tavoite oli tutustua Vanhusten Kotiapusäätiön hoitohenkilökunnan nykyisiin ...
    • HURRIKAANIT-TAPAHTUMAN JÄRJESTÄMINEN TORIKESKUKSESSA 

      Kallio, Kristiina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja, kauppakeskus Torikeskuksen markkinoinnista vastaava Satu Jokihalme on kehittänyt Hurrikaanit-tapahtuman vuonna 2009 Torikeskuksessa. Hurrikaanit-tapahtuma on järjestetty kaksi kertaa vuodessa. ...
    • JÄLLEENMYYJIEN TARPEET JA TOIVEET - IDEOITA TUOTEKEHITYKSEEN Case: Papiina Oy 

      Pietarila, Riina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Papiina Oy:n jälleenmyyjien ja agenttien mielipiteitä yrityksen tuotteista ja palvelusta. Jälleenmyyjiltä haluttiin tietoa muun muassa siitä, mitä ja millaisia tuotteita he toivovat ...
    • KESKISUOMALAISET NAISET URHEILUVAATTEIDEN KULUTTAJINA 

      Rantapuska, Suvi (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön taustalla oli opinnäytetyön tekijän kiinnostus urheiluvaatetusta kohtaan. Lisäksi toimeksiantaja, Stadium Oy:n Jyväskylän toimipiste, halusi saada ajankohtaista tietoa asiakas-kunnastaan ja sen ostotottumuksista. ...
    • Kiinnostava näyteikkuna : Kiinnostavan näyteikkunan kriteerit ja niiden välittyminen katsojalle 

      Ervasti-Taskila, Katri (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyössä tutkittiin, millainen on kiinnostava näyteikkuna ja onko teoreettisesti mielenkiin-toinen näyteikkuna mielenkiintoinen myös katsojan kannalta. Teoreettiset kriteerit kiinnostavalle näyteikkunalle kerättiin ...
    • Kohti menestyvää verkkokauppaa : Case: Old age -konseptin suunnittelu 

      Pakarinen, Satu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössä perehdyttiin verkkokaupan perustamiseen ja menestyvän verkkokaupan elementteihin. Tutkimuskohteena oli kolme second hand -verkkokauppaa, joita seuraamalla on laadittu toimintasuunnitelma omaa yritystä ...
    • KOLME SISARTA : Visuaalisen kokemusmaailman ideointi elämyskonseptille 

      Antikainen, Hannele (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön aiheena oli tehdä pohjatyötä yrityskonseptin visuaalisen ilmeen kehittämiselle. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Terhi Peltoniemi, ja tutkimuskohteena oli hänen suunnitteilla oleva yrityskonseptin ...
    • KULUTTAJIEN TARPEIDEN SELVITTÄMINEN : Case: Lastenvaateliike Mes Enfantes 

      Leinonen, Satu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyössä selvitettiin millaista tarjontaa yli 3 – 12-vuotiaiden lasten vanhemmat kaipaavat Jyväskylän markkinoille ja mitkä asiat vaikuttavat heidän lastenvaatehankintoihinsa sekä kartoitettiin keskustassa sijaitsevat ...
    • Kuluttajuus suomalaisessa muotiblogissa 

      Kortekallio, Kaisa (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyössä tutkittiin, miten kuluttajuutta ilmaistaan suomalaisessa muotiblogissa. Tutkimus toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena, jossa analysoitiin diskurssianalyysin keinoin yhden muotiblogin tekstejä ajalta ...
    • KYSELYLOMAKKEEN LAATIMINEN ASIAKASTUTKIMUSTA VARTEN : Case: Jyväskylän Image Wear Työasupalvelu 

      Manninen, Kati (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön tavoite oli laatia toimeksiantajalle eli Jyväskylän Image Wear Työasupalvelu-myymälälle asiakastutkimusta varten toimiva kyselylomake. Kyselylomake suunniteltiin ja laadittiin yhteistyössä myymäläpäällikkö ...
    • KÄSITYÖLÄISELÄMÄÄ JYVÄSKYLÄN VANHALLA PIHALLA : Museohenkilökunnan asujen suunnittelu 

      Ruuskanen, Karoliina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
      Toimeksiantona oli suunnitella Vanhan pihan museohenkilökunnalle 1800-luvun lopun tyyliset asut. Kesällä 2012 avattava Vanha piha on Keski-Suomen museon uusi museoalue, jossa esitellään 1800-luvun käsityöläisten elämää. ...
    • Käsityön lukiodiplomista vestonomikoulutukseen 

      Niemelä, Päivi (Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 2006)
      Tavoitteena oli pohtia, miten käsityön lukiodiplomin suorittaminen on vaikuttanut opiskelun sujuvuuteen Jyväskylän ammattikorkeakoulussa vaatetuksenvestonomikoulutuksessa. Työssä pohdittiin lukiodiplomin portfolion ...
    • KÄSITYÖYRITYKSEN MARKKINOINTIKEINOT : Case: Takala Designs 

      Turpeinen, Tiina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)
      Suomen käsityöyrityksistä 75 % on mikroyrityksiä työllistäen vain yhden henkilön. Näiden yritysten täytyy kuitenkin kilpailla samoilla markkinoilla tehdasvalmisteisia tuotteita ja massatuotantoa vastaan. Yksi käsityöyritysten ...
    • Laatua asiakaspalveluun : Case Bianco Footwear, Jyväskylä 

      Hänninen, Mari (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Jyväskylän Bianco Footwear -myymälän asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen alussa oletuksena oli, että myymälä tarjoaa asiakkailleen hyvää asiakaspalvelua, ja tämän oletuksen oikeellisuus ...