Haku
Viitteet 1-10 / 117
Improvisoinnin lähteillä : miten opettaa ja harjoitella improvisointia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössä tarkastellaan musiikin improvisointia. Siinä kerrotaan mitä improvisointi on, ja miten improvisointi on historian aikana kehittynyt. Työssä osoitetaan improvisoinnin tärkeys etenkin jazzmusiikissa, missä ...
Perehdyttäminen ja ohjaus ammatillisuuden tukena
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli päivittää ja täydentää perehdyttämiskansiota. Lisäksi tavoitteenani oli koota tietoutta perehdyttämistä ja ohjaamista koskien kunnan työ-paikan perehdyttämistehtävän kehittämiseksi ...
Henkilökohtainen opetussuunnitelma soittomotivaation tukena
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyön tekijä on toiminut Härmänmaan musiikkiopiston viulunsoitonopettajana syksystä 1998 alkaen. Opetustyö on opettanut häntä jatkuvaan työnsä kehittelyyn, jonka yhtenä tuloksena on tämä opinnäytetyö.
Opinnäytetyö ...
Transkriptioiden käyttäminen rumpujen soiton opiskelussa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössä tarkastellaan rumpujen soiton opiskelua käytännönläheisesti transkriptioita
käyttäen. Aluksi esitellään lyhyesti rumpujen soiton historiaa ja perussoittotekniikoita sekä
improvisaatioita.
Rumpujen soiton ...
MAMU : maahanmuuttajien opintoryhmä Kuopion kesäyliopistossa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Ammatillisten opettajaopintojeni kehittämishanke oli toiminnallinen hanke, jossa ohjasin maahanmuuttajille tarkoitettua “Opintoryhmä maahanmuuttajille”-kurssia. Opintoryhmää haluttiin kokeilla Kuopion kesäyliopiston kurssina, ...
Tietokone biologian opetuksessa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Tietokoneavusteinen opetus laajasti määriteltynä tarkoittaa kaikkea opetusta, jossa tietokone on apuna. Se saattaa olla kouluttajan työ- tai esitysväline, opiskelijan työväline, itsenäinen oppimateriaalin välittäjä tai ...
Opetussuunnitelma musiikinopettajan työvälineenä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Musiikkioppilaitosten toimintaa ohjaavat opetushallituksen vuosina 2002 ja 2005 vahvistamat uudet Taiteen perusopetuksen laajan ja yleisen oppimäärän opetussuunnitelman perusteet. Musiikkiopistoilla on velvoite tehdä ...
Ammattilaisen rooli kouluttajana
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Tässä kehittämishankeraportissa tarkastellaan viiden eri alojen ammattilaisen haastattelujen kautta heidän kouluttajan rooliaan ja ammatillista kehittymistään. Työelämässä on tilanteita joissa ammattilainen on kouluttajan ...
Streettanssin opetussuunnitelmaa kehittämässä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Kehittämishankkeen tavoitteena oli löytää yhtäläisyyksiä eri katutanssien tekniikoista ja liikekielestä streettanssin opetussuunnitelman kehittämiseen . Tällaista työtä ei Suomessa ole aiemmin tehty, joten käytin omaa ...
Maatilatalouden tuotantoteknologian hallinta : tutkinnon osan toteutus Haapajärven ammattiopisto
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Maatalousalan ammatillisessa opetuksessa toteutettiin valtakunnallinen opetussuunnitelmauudistus syksyllä 2009. Uudistuksessa pohjana olivat uudet tutkinnon perusteet, jotka yhdenmukaistaisivat tutkintoja ja olisivat ...