Haku
Viitteet 1-10 / 16
Verkkobrändin identiteetin ja imagon vastaavuus
(2019)
Kaupan ala on siirtynyt yhä enemmän sähköisiin toimintaympäristöihin. Samaan aikaan brändin merkitys on kasvanut, mikä vaatii yrityksiltä uusien brändistrategioiden kehittämistä. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada tietoa ...
Go Agile - Projektimallin muutos ketterään Scrumiin
(2019)
Kohdeyrityksen ohjelmistokehitysprojektissa on käyty muutosprosessia läpi, kun ohjelmiston tuottaja on siirtynyt vesiputousmallista ketterien menetelmien pariin. Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella perinteistä ...
Pitkänomaisen kappaleen valmistustarkkuuden parantaminen
(2020)
Yrityksessä X havaittiin pitkänomaisessa kappaleessa toistuvasti tasomaisuustoleranssin ylityksiä. Toleranssiylitykset vaikuttivat kappaleen ominaisuuksiin, mikä johti korjaaviin toimenpiteisiin. Korjaavat toimenpiteet ...
Kohdemaan kiinnostavuuden arvioiminen markkina-analyysin avulla
(2019)
Opinnäytetyön aiheena oli kohdemaan valinta markkina-analyysin avulla. Työn empiirisessä osassa toteutettiin markkina-analyysi Norjasta, jota toimeksiantaja voi käyttää hyödyksi vientipäätöksen teossa ja toimintasuunnitelman ...
Liikelentokone strategisena investointina : Tapaustutkimus lentokoneinvestoinnin kannattavuudesta suomalaisessa liikelentoyhtiössä
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli arvioida lentokoneinvestoinnin kannattavuutta ja strategista soveltuvuutta suomalaisessa liikelentoyhtiössä, joka pohtii liiketoiminnan laajentamista kaupallisessa lentotoiminnassa. Tarkastelun ...
Muutoksen vakiintuminen henkilöstön näkökulmasta : Case: Uusi toimintamalli Yritys X:n yksikössä
(2019)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä tavalla henkilöstön näkökulmasta uusi toimintamalli on vakiintunut Yritys X:n tutkittavassa yksikössä. Tutkimuksen avulla pyrittiin havaitsemaan uuden toimintamallin vakiintumista ...
Etätyön tuomat haasteet esimiestyöhön: Case: Yritys X
(2020)
Opinnäytetyössä tutkittiin esimiesten kokemuksia etäjohtamisesta ja haasteista, joita etäjohtaminen tuo mukanaan. Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa Yritys X:n etäjohtamisen tilaa ja tarjota mahdollisia kehitysehdotuksia, ...
Onnistunut rekrytointiprosessi työnhakijan näkökulmasta -esimerkkinä henkilöstöpalvelualalla toimivan yrityksen aktiiviset työnhakijat
(2020)
Globaali osaajapula on lähes kaksinkertaistunut viimeisen vuosikymmenen aikana. Rekrytoinnista ja osaajien saamisesta on nopealla vauhdilla tullut yrityksille entistä tärkeämpää. Rekrytoinnin onnistuminen ja työpaikan ...
Yritys X:n kannattavuuden seuranta kustannuspaikkalaskennan ja tunnuslukuanalysoinnin avulla
(2020)
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia toimeksiantajan kannattavuuden seurantaa nykyisillä menetelmillä ja myös kehittää niitä paremmiksi. Tutkimuksen avulla haluttiin kehittää jo olemassa olevaa kustannuspaikkaseurantaa sekä ...
Työntekijöiden osallistaminen pk-yrityksen strategiatyöhön
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville, miten strategiatyöhön osallistuminen olisi mahdollisimman onnistunutta työntekijän näkökulmasta ja selvittää mitkä tekijät vaikuttavat siihen, että osallistuminen olisi ...