Haku
Viitteet 1-10 / 17
Leikitään yhdessä! Vuorovaikutukselliset kohtaamiset varhaisiän musiikkikasvatuksessa
(2020)
Opinnäytetyön aihe vuorovaikutukselliset kohtaamiset varhaisiän musiikkikasvatuksessa valikoitui Erasmus+ opiskelijavaihdon aikana Itävallassa. Vuorovaikutustapojen moninaisuus herätti kiinnostuksen tutkia vuorovaikutustapoja ...
Katsaus etäopetukseen: Varhaisiän musiikkikasvatuksen videoprojekti keväällä 2020
(2020)
Tutkimuksellisen kehittämisprojektin lähtökohtana oli etäopetusvideoiden tekeminen Lappeenrannan musiikkiopiston musiikkileikkikouluryhmille keväällä 2020. Tavoitteena oli saada järjestettyä poikkeusajan etäopetus varhaisiän ...
Tunteet sävelinä ja väreinä : Musiikin ja kuvataiteen integraatio tunteiden käsittelyn välineenä
(2020)
Opinnäytetyön tutkimuksen taustalla oli kiinnostus, miten lasten tunnetaitokasvatusta voisi liittää musiikin ja kuvataiteen integroituun opetukseen. Opetuskokeilussa käsiteltiin kuutta lapsille tuttua tunnetta musiikin ja ...
Erityislasten muskari: Varhaisiän musiikkikasvatuksen menetelmien käyttö erityisluokan musiikinopetuksessa
(2019)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa, kuinka varhaisiän musiikinopetuksessa käy-tettävät menetelmät soveltuvat opetuskäyttöön kouluikäisten erityislasten musiikin tun-nilla. Tavoitteena oli selvittää, mitkä työtavat ...
Varhaisiän musiikinopetuksen mahdollisuudet multi-instrumentaalisessa ryhmässä
(2020)
Opinnäytetyö käsitteli vaihetta varhaisiän musiikinopetuksen ja instrumenttiopintoihin siirtymisen välillä. Tutkimuksen kohteena oli varhaisiän musiikinopetuksen valmennusryhmät, jossa soittimisto koostuisi useista eri ...
Rönsyilevä musiikkipedagogi : ADHD-diagnosoitujen musiikkipedagogien näkemyksiä ADHD:n vaikutuksista työelämään
(2020)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia haittoja tai mahdollisia hyötyjä ADHD:n oireet tuovat ADHD-diagnosoidun musiikkipedagogin työelämään. Tavoitteina oli löytää tutkimuksen avulla toimivia keinoja selvitä ...
Musiikillinen tanssimatka maailman ympäri : Monikulttuurinen musiikki- ja tanssikasvatus varhaisiän musiikinopetuksessa
(2020)
Opinnäytetyön taustalla oli kiinnostus kehittää varhaisiän musiikkikasvatukseen uusia erilaisia tapoja toteuttaa monikulttuurista musiikinopetusta sekä selvittää, miten monikulttuurista musiikin ja tanssin opetusta voidaan ...
Etänä toteutettu CIsumusan puhemuskari kuulovammaisille lapsille: kielenkehitystä tukevien musiikillisten elementtien käyttö ja arjen musisoinnin tukeminen
(2022)
Kolmivuotisessa, vuosien 2019–2022 aikana toteutetussa CIsumusa-hankkeessa jatkettiin kuulovammaisille tarkoitetun puhemuskaritoiminnan kehittämistä. Lisäksi hankkeessa kokeiltiin ja kehitettiin etämuskaritoimintaa alueellisen ...
Kuorosäveltapailun opettaminen aikuisille kuorolaulun vasta-alkajille
(2021)
Monet kuorolaulun harrastajat eivät ole saaneet opetusta säveltapailussa, mikä vaikuttaa niin yksilön kuin kuoronkin oppimiseen. Vaikka kuoronjohtajat arvostavat laulajien nuotinlukutaitoa, säveltapailun opetusta sisällytetään ...
ADHD-oppilas soittotunnilla
(2022)
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, miten ADHD ilmenee soittotunnilla, miten se tulisi ottaa huomioon ja
voiko ADHD:stä olla hyötyä soitonopiskelussa. Tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ADHD:stä ja sen vaikutuksesta ...