Haku
Viitteet 1-9 / 9
AMP - uhka vai mahdollisuus? : AMP teoriaopetus ja sen merkitys kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta
(2020)
Laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia afroamerikkalaisen musiikin perusteita (AMP) eli AMP:ta ja sen merkitystä kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää AMP:n hyötyjä ja haittoja ...
Yleisimmät haasteet ja motivoivat tekijät jazz-kitaransoiton opiskelun aloitusvaiheessa
(2019)
Opinnäytetyöni taustana oli kiinnostus jazz-kitaransoiton aloitusvaiheen haasteita ja motivoivia tekijöitä kohtaan. Tavoitteenani oli kartoittaa jazz-kitaransoiton aloittamisen haasteita ja motivoivia tekijöitä haastattelujen ...
Onko improvisaatio enää relevanttia klassisessa musiikissa? : Improvisaation opettamista klassisella kitaralla
(2021)
Improvisaatio on ollut erilaisissa muodoissaan ja eri tyylilajeissa osana koko musiikin historiaa. Kuitenkin improvisaatio klassisessa musiikissa on menettänyt merkitystään ja sen vaikutus nykyajassa klassiseen musiikkiin ...
Vaskiopettajien kokemuksia 5–7-vuotiaiden lasten alkeisopetusmateriaalista
(2020)
Työni tarkoituksena oli tarkastella 5–7-vuotiaana aloittavien vaskisoittajien opetuksessa käytettyjä oppikirjoja, sekä opettajien kokemuksia niiden sisältöjen vahvuuksista ja mahdollisista puutteista. Tavoitteena oli myös ...
Hyvinvoiva ja itseohjautuva musiikinoppija: Urheilupsykologiaa musiikkipedagogin silmin
(2019)
Kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena oli ymmärtää, millä tavalla urheilupsykologian psyykkisen valmennuksen menetelmät voivat hyödyttää musiikkipedagogeja hyvinvoivien ja itseohjautuvien oppilaiden kasvattamisessa. Tavoitteena ...
Vasen käsi vaakalaudalla: standardibassoharmonikan vasemman käden soiton kehittyminen ja kehittäminen
(2023)
Kun puhutaan harmonikansoiton vasemmasta kädestä, ajatellaan ensimmäisenä humppabassoa. Soittotunneilla huomio kiinnittyy enimmäkseen kiinnostavia asioita soittavaan oikeaan käteen ja vasemmalla kädellä soitetaan säestävää ...
Turvallinen ilmapiiri laulunopetuksessa : turvallisin mielin laulutunnilla - vinkkejä ohjaajalle
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutustua turvallisuuden ulottuvuuteen laulunopetuksessa ja sitä kautta kehittää erityisesti rytmimusiikin laulun yksilöopetusta. Työssä keskityttiin ohjaajan rooliin sekä elementteihin,
joihin ...
Musiikkipedagogin kirja 2.0: e-kirjan käyttö instrumenttiopetuksessa
(2021)
Mikä on e-kirja ja miten sitä voi käyttää opetuksessa – tai miten opettaja itse voi julkaista oman opetusmateriaalinsa sähköisessä muodossa, eli e-kirjana. Puhuttaessa e-kirjasta monen mielenyhtymät ajautuvat ...
Mielikuvien hyödyntäminen pianonsoiton harjoittelussa: auditiiviset ja kinesteettiset mielikuvat
(2023)
Tässä narratiivisessa kuvailevassa kirjallisuuskatsauksessa selvitettiin, millä tavoin pianistit voivat kehittää soittotaitojaan mielikuvaharjoittelun kautta. Tarkastelun kohteena oli myös mielikuvaharjoittelun fysiologinen ...