Haku
Viitteet 1-5 / 5
AMP - uhka vai mahdollisuus? : AMP teoriaopetus ja sen merkitys kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta
(2020)
Laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia afroamerikkalaisen musiikin perusteita (AMP) eli AMP:ta ja sen merkitystä kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää AMP:n hyötyjä ja haittoja ...
Pelillisyys peruskoulun musiikinopetuksessa:Seppo-peli MDA-mallin avulla tarkasteltuna Katja Koivisto Opinnäytetyö Kesäkuu
(2019)
Vuonna 2017 käyttöönotettu perusopetuksen uusi opetussuunnitelma ohjaa opetusta ja opetusmenetelmiä kohti pelillisyyttä. Pelien liittäminen osaksi kouluopetusta mahdollistaa oppimisympäristöjen laajenemisen perinteisestä ...
Hyvinvoiva ja itseohjautuva musiikinoppija: Urheilupsykologiaa musiikkipedagogin silmin
(2019)
Kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena oli ymmärtää, millä tavalla urheilupsykologian psyykkisen valmennuksen menetelmät voivat hyödyttää musiikkipedagogeja hyvinvoivien ja itseohjautuvien oppilaiden kasvattamisessa. Tavoitteena ...
Turvallinen ilmapiiri laulunopetuksessa : turvallisin mielin laulutunnilla - vinkkejä ohjaajalle
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutustua turvallisuuden ulottuvuuteen laulunopetuksessa ja sitä kautta kehittää erityisesti rytmimusiikin laulun yksilöopetusta. Työssä keskityttiin ohjaajan rooliin sekä elementteihin,
joihin ...
Mielikuvien hyödyntäminen pianonsoiton harjoittelussa: auditiiviset ja kinesteettiset mielikuvat
(2023)
Tässä narratiivisessa kuvailevassa kirjallisuuskatsauksessa selvitettiin, millä tavoin pianistit voivat kehittää soittotaitojaan mielikuvaharjoittelun kautta. Tarkastelun kohteena oli myös mielikuvaharjoittelun fysiologinen ...