Haku
Viitteet 1-10 / 121
Improvisointi viulunsoiton alkeisopetuksen innoittajana
(2020)
Tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli löytää erilaisia tapoja improvisoida viulunsoiton alkeisoppilaiden kanssa. Tähän tarkoitukseen tein helposti lähestyttävän materiaalipaketin, jonka avulla opettajat ja oppilaat ...
Miten arviointi muuttuu? : Näkökulmia musiikin perusopetuksen arvioinnin muutoksiin
(2019)
Taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän uudet opetussuunnitelman perusteet julkaistiin syyskuussa 2017. Uudistuksen myötä jokaisen musiikin laajaa oppimäärää toteuttavan oppilaitoksen oli laadittava uudet paikalliset ...
AMP - uhka vai mahdollisuus? : AMP teoriaopetus ja sen merkitys kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta
(2020)
Laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia afroamerikkalaisen musiikin perusteita (AMP) eli AMP:ta ja sen merkitystä kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää AMP:n hyötyjä ja haittoja ...
Musikaali "nextille levelille" : Lauluvalmentajan merkitys musikaaliproduktiossa
(2019)
Opinnäytetyö käsittelee produktiokohtaisen lauluvalmentajan merkitystä musikaalituotannoissa. Musikaalien arvostus Suomessa on kasvanut vuosien kuluessa, ja musiikkiteatterikoulutuksen myötä osaaminen lisääntynyt. ...
Pop/jazz-laulun itsenäisen harjoittelun haasteet ammattikorkeakoulussa
(2019)
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia ammattikorkeakoulutasoisten pop/jazz-laulunopiskelijoiden itsenäistä harjoittelua. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään itsenäisen harjoittelun haasteita, niiden syntyä ja opiskelijoiden ...
Pelillisyys peruskoulun musiikinopetuksessa:Seppo-peli MDA-mallin avulla tarkasteltuna Katja Koivisto Opinnäytetyö Kesäkuu
(2019)
Vuonna 2017 käyttöönotettu perusopetuksen uusi opetussuunnitelma ohjaa opetusta ja opetusmenetelmiä kohti pelillisyyttä. Pelien liittäminen osaksi kouluopetusta mahdollistaa oppimisympäristöjen laajenemisen perinteisestä ...
Yhtyesoitto ja solistisuus taiteenperusopetuksessa
(2020)
Opinnäytetyön taustalla oli oma kokemus taiteen perusopetuksesta solistiseen soittoon
kannustavana vaiheena, jossa yhteissoittoon ei juuri panostettu tai kannustettu. Oli epäselvää, kuinka paljon yksilö- ja yhteissoittoa ...
Yleisimmät haasteet ja motivoivat tekijät jazz-kitaransoiton opiskelun aloitusvaiheessa
(2019)
Opinnäytetyöni taustana oli kiinnostus jazz-kitaransoiton aloitusvaiheen haasteita ja motivoivia tekijöitä kohtaan. Tavoitteenani oli kartoittaa jazz-kitaransoiton aloittamisen haasteita ja motivoivia tekijöitä haastattelujen ...
Lauluäänen digitoinnin haasteet ja mahdollisuudet musiikin opetuksessa
(2020)
Digitaalisen informaation aikana lauluäänen digitoiminen ja saattaminen digitaaliseksi instrumentiksi on ilmeinen tutkimuskohde. Tutkimuksen tehtävä oli kartoittaa tällaisen digitaalisen lauluinstrumentin valmistamisen ...
Improvisoinnin lähteillä : miten opettaa ja harjoitella improvisointia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössä tarkastellaan musiikin improvisointia. Siinä kerrotaan mitä improvisointi on, ja miten improvisointi on historian aikana kehittynyt. Työssä osoitetaan improvisoinnin tärkeys etenkin jazzmusiikissa, missä ...