Haku
Viitteet 1-10 / 10
Yhteiskehittäminen Palvelupolut kuntoon -hankkeessa: Kehittäjäryhmän osallistujien näkemykset toimintatavasta
(2020)
Sosiaali- ja terveyspalveluiden asiakaslähtöisyyden vahvistamiseksi ja kehittämiseksi on noussut esiin yhteiskehittämisen toimintatapa ja sen hyödyntämisen seurauksesta syntyvän kumppanuusajattelun mahdollisuudet vastata ...
Työttömien työnhakumotivaatio ja työvalmentajien motivoinnin keinot : Näkökulmia työllisyyspoliittisista hankkeista Etelä-Pohjanmaalta
(2019)
Työllisyyden edistäminen on ollut viime vuosina paljon esillä yhteiskunnassa. Onnistuneessa työnhakuprosessissa edellytyksenä on työttömän työnhakijan oma työnhakumotivaatio. Etelä-Pohjanmaan Työ- ja Elinkeinopalvelut ...
Asiakaslähtöisyys kotiutumisprosessissa: Kuntoutujien ajatuksia kotiutumisprosessin asiakaslähtöisyydestä Tammenlehväkeskuksen kuntoutusosastolta
(2019)
Asiakaslähtöisyydellä tarkoitetaan asiakkaan mahdollisuutta osallistua kuntoutumisensa suunnitteluun ja päätöksentekoon. Kotiutumisessa asiakaslähtöisyys lisää kuntoutujan aktiivista osallistumista, motivoi sekä auttaa ...
Työkyvyn tuen tarpeen tunnistamisen kehittäminen TE-toimiston asiakastyössä: tutkimuksellinen kehittämistyö
(2023)
Työttömien työnhakijoiden palvelu- ja työkyvyn tuen tarpeita ei aina tunnisteta TE-toimistossa. Tunnistamisen haasteina ovat usein liian suppea palvelutarvearvio, työntekijöiden osaamisen puutteet sekä toimivien työkalujen ...
Iäkkäiden kuntoutuspolut: sairaalasta kotiin
(2021)
Tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella ikääntyneen henkilön kuntoutusta sairaalajaksolta kotiuttamiseen ja kotiympäristössä tapahtuvaan kuntoutukseen. Tutkimus toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatsauksena. Teemat, ...
Vesannon ikäihmisten palveluohjaus: toimintamallia etsimässä
(2022)
Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Vesannon kunta. Toimeksiannon lähtökohtana oli tarve kehittää ja vahvistaa ikääntyneiden asiakkaiden palveluohjauksen käytäntöjä. Opinnäytetyön tulosten ja johtopäätösten perusteella ...
Henkilökohtaisen avun palveluprosessin kehittäminen ja tuottaminen: palvelunmuotoilun menetelmiä hyödyntäen.
(2021)
Henkilökohtaisen avun palveluprosessin kehittäminen henkilökohtaisen avun saajan, henkilökohtaisen avustajan ja vammaispalvelun eduksi. Tavoitteena tarkastella mitkä tekijät ovat vaikuttaneet palveluprosessiin ja sen ...
Asiakaslähtöisyyden toteutuminen fysioterapeutin vastaanotolla asiakkaan kokemana. Kyselytutkimus
(2023)
Parhaillaan käynnissä olevalla Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksella pyritään turvaamaan palveluiden asiakaslähtöisyys. Se on välttämätöntä, jotta palvelujen lisääntyvää käyttötarvetta ja kustannusten nousua pystytään ...
Moniammatillisuus ammatillisessa kuntoutuksessa - Asiakkaan näkökulma: kuvaileva kirjallisuuskatsaus
(2023)
Opinnäytetyön taustalla oli toimeksiantajan toive ja tarve saada tietoa, jota pystyi hyödyntämään oman tutkimuksen haastatteluissa, kyselyissä ja analysoinnissa. Toimeksiantajana opinnäytetyöllä oli Toimeenpanotutkimus ...
Kuntoutujan tavoitteiden asettamisen ja saavuttamisen prosessi Kelan lyhyillä sopeutumisvalmennuskursseilla: palveluntuottajien näkökulma ja kehittämisehdotukset.
(2022)
Kela järjestää muun muassa harkinnanvaraisena kuntoutuksena sopeutumisvalmennuskursseja. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kelan kuntoutuspalvelujen ryhmä. Kelan lyhyillä, viiden vuorokauden kestoisilla sopeutumisvalm ...