Haku
Viitteet 1-10 / 18
Kohti elämyksellisempää Airbnb-mökkimatkailua: Lomamökit Uuraisilla
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, miten elämyksellisyys ilmenee Airbnb-mökkimatkailussa Uuraisilla ja miten mökkimatkailun elämyksellisyyttä voitaisiin kehittää. Taustalla oli toimeksiantajien kiinnostus kehittää ...
Ravintola Passion Food & Baarin imago
(2019)
Opinnäytetyö käsitteli imagoa eli yrityskuvaa, jossa sivuttiin brändiä, mainetta ja brändi-imagoa. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Passion Food & Bar -ravintolalle. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada selville, millainen ...
Kuluttajien näkemys Ale Pupi Jyväskylän imagosta
(2019)
Ale Pupi Jyväskylä on vuonna 2007 Jyväskylän keskustaan avattu aikuisille suunnattu eng-lantilaistyylinen pubi. Ravintolan kohderyhmää ovat 18–60-vuotiaat kaupunkilaiset, ja ravintolan toimintastrategia perustuu edullisiin ...
Miten saadaan kokki keittiöön: Onnistumisen kokemuksia työntekijän saamisesta alalle, jossa on työvoimapula
(2020)
Tässä tutkimuksessa selvitettiin, miten saadaan työntekijöitä ravintola- ja catering-alalle Saarijärvi-Viitasaaren seudun kunnissa. Ravintola- ja catering-ala kärsii työvoimapulasta, ja ala ei ole vetovoimainen. Työ- ja ...
Henkinen hyvinvointi ja haastava työyhteisö ravintola-alalla
(2020)
Työssäjaksaminen ja henkinen jaksaminen ovat nousseet ajankohtaisiksi teemoiksi nyky-yhteiskunnassa. Tutkimuksessa tarkasteltiin työhyvinvointia eräässä haastavassa työyhteisössä. Tarkoituksena oli kehittää työhyvinvoinnin ...
Viikonloppuvapaiden toteutuminen ravintola-alalla
(2023)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, toteutuuko Jyväskylän alueen ravintola henkilökunnan viikonloppuvapaat työehtosopimuksen mukaisesti. Tutkimuksessa selvitetään työntekijöiden suhtautumista vapaisiin ja tutkitaan ...
Vanhempien tyytyväisyys lapsille tarjottaviin aterioihin Karhunpesän päiväkodissa
(2022)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli paitsi selvittää päiväkoti Karhunpesässä kirjoilla olevien lasten vanhempien tyytyväisyyttä ja mielipide lapsille tarjottavista aterioista ja niiden laadusta, myös tuoda kunnan uudistettu ...
Asiakkaiden odotukset noutoruokaa kohtaan covid-19-pandemian aikana: noutoruoan alkuperän tärkeys: uusia näkökulmia alkuperän tärkeyteen Keski-Suomessa
(2022)
Covid-19-pandemia asetti ravintola-alan yritykset uuden haasteen eteen keväällä 2020. Ravintoloiden täysi sulkeminen lamautti käytännössä kokonaan ravintoloiden liikevaihdon. Viimeisen kahden vuoden aikana ravintoloiden ...
Alkuviinien kulutus Suomessa - Keitä ja miksi alkuviinit kiinnostavat?
(2021)
Alkuviininkuluttajatutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaiset ihmiset kuluttavat alkuviinejä Suomessa ja määritellä suomalaisten alkuviininkuluttajien kuluttajakäyttäytymistä. Tähän tarkoitukseen luotiin kyselytutkimus, ...
Lähiesihenkilön työhyvinvointi organisaatiomuutoksessa. Analyysi ruoka- ja monipalveluiden tarjoajan yrityksessä
(2022)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää esihenkilöiden työhyvinvointia muutosjohtamisen keskellä ja miten heitä voitaisiin tukea omassa työssään. Tutkimus tehtiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen toimeksiantaja oli ...