Haku
Viitteet 1-10 / 12
Data-suuntautunut teknologia Unity-pelinkehitysmoottorissa
(2020)
Muistin hidas kehitys ja prosessoreiden siirtyminen moniytimisiksi vaatii uusia ratkaisuja suorituskykyä vaativiin sovelluksiin, kuten videopeleihin. Tätä varten on kehitetty ohjelmointiparadigma data-suuntautunut suunnittelu, ...
Scalable Multiplayer Components
(2020)
Objectives for this thesis was to create a scalable multiplayer environment and a prototype game with it. Additional tasks were to learn new technologies and improve under-standing on already familiar technologies. Main ...
Docean-ohjelmiston opastustoiminnalli-suuden suunnittelu ja toteutus
(2021)
Opastuksesta on hyötyä käyttäjille kuin myös käyttäjien hankinnassa. Käyttäjälle voidaan näyttää mitä kaikkia toimintoja sovellus sisältää ja miten niitä käytetään. Opastuksen avulla voidaan tarjota käyttäjille tietoa, ...
Algoritminen ajattelu ohjelmoinnissa : kuvaileva kirjallisuuskatsaus
(2023)
Aikaisemmin ohjelmoinnissa keskityttiin teknisten taitojen hallitsemiseen, eikä huomiota kiinnitetty itse ohjelmointiprosessiin ja siinä esiintyvien vaiheiden ymmärtämiseen. Ohjelmointitaitojen hallitseminen vaatii kuitenkin ...
3D-saarien proseduraalinen generointi
(2022)
Proseduraalinen generointi on pelialalla suosittu tapa sisällön tuotannon ongelmien ratkaisuun. Pelialan
trendit generoituvasta sisällöstä ovat jatkuneet vahvoina pienissä pelistudioissa, mutta tuoneet myös isojen
pelistudioiden ...
Liikkuvan kaluston ilmastointilaitteen koekäytön automatisointi
(2022)
Opinnäytetyö on laadittu Lumikko Oy:lle. Työn lähtökohtana ovat haasteet heidän ilmastointilaitteiden koekäyttöpisteen työkuormassa. Ilmastointilaitteita valmistuu jonoksi asti odottamaan lopullista koekäyttöä, jolloin ...
Ohjelmistoturvallisuuden perusteet kehittäjille
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli ohjelmistokehittäjille suunnatun oppaan laatiminen tietoturvallisten ohjelmistojen kehityksestä. Työhön koottiin olennaisimmat asiat, jotka jokaisen kehittäjän tulisi huomioida erilaisten ...
DevOps-elinkaari aloittavalle indie-peliyritykselle
(2022)
DevOps on laajalti tunnettu sovellus- ja web-kehityksen puolella. DevOps yhdistää tuotteen kehityksen ja operaatiot, mahdollistaen paremman kommunikaation tuotteen kehittäjien kesken sekä loppukäyttäjän kanssa. Sen ...
Tilanhallinta React-sovelluksissa
(2023)
Tilanhallinta mahdollistaa sovelluksen datan yksisuuntaisen kulun, nopeuttaa sen kehitystä ja testausta ja
varmistaa, että dataan päästään käsiksi missä vaan sitä tarvitaan. React-sovelluksen tilanhallintaan on kehi-
tetty ...
3D-skannauksien tallennus OpenCV:lle
(2023)
3D-skannerit ovat yleistyneet teollisuudessa. Toimeksiantaja oli hankkinut 3D-skannereita ja oli kiinnostunut koneoppimisen käyttämisestä 3D-skannauksen yhteydessä. OpenCV konenäkökirjastolla, pystyy kehittämään ...