Haku
Viitteet 1-6 / 6
KESY-korttien käyttö lapsen osallisuuden tukemisessa : Toimintaterapeuttien käyttökokemuksia
(2019)
Lasten osallisuuden edistämisessä on kyse lasten mielipiteiden kuulemisesta ja niiden huomioinnista päätöksenteossa. Osallisuuden edistämisen tarvetta lisää Suomen saama huomautus YK:lta, jossa todetaan, etteivät vammaisten ...
Koulutoimintaterapian menetelmät oppilaan osallisuuden tukena: Integroiva kirjallisuuskatsaus
(2020)
Suomessa katsotaan olevan tällä hetkellä noin 60 000 syrjäytynyttä tai syrjäytymisuhan alla olevaa lasta ja nuorta. Lapsen ja nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisevässä työssä koululla ja koulutuksella on merkittävä rooli. ...
Lapsen osallisuutta tukevat menetelmät toimintaterapiaprosessin arviointi- ja tavoitteenasetteluvaiheessa
(2019)
Lasten osallisuus ja sen lisääminen on tällä hetkellä ajankohtainen teema niin toimintaterapiassa, kuin muuallakin yhteiskunnassa. Kuvailevan kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena oli etsiä 4–12-vuotiaiden lasten ...
"Miksi sä jää kotiin?": keinoja koulunkäynnin tukemiseen
(2021)
2020 toteutettiin selvitys nuorten kouluakäymättömyydestä Suomessa. Kyselyyn vastanneet toivat esille yhtenevän mielipiteen kouluakäymättömyyden lisääntymisestä. Merkittävimpinä syinä esiintyi psyykkiset oireet sekä ...
Koulutoimintaterapeuttien näkemyksiä lapsen osallisuuden tukemisesta
(2022)
Toimintakyvyn tuen tarve on koululaisilla yhä yleisempää, ja tehostettua tai erityistä tukea saa jopa 20 % peruskoulun oppilaista. Yleisopetuksessa nämä oppilaat jäävät usein vaille riittävää tukea. Koulussa säännöllisesti ...
Lasten ja nuorten arviointimenetelmiä taidoista, osallisuudesta ja merkityksellisyydestä
(2022)
Tutkimuksellinen kehittämistyö toteutettiin yksityiselle toimintaterapiayritykselle.
Toimintaterapian kentältä löytyy monia arviointimenetelmiä, joita voi hyödyntää kuntoutuksessa. Haasteena toimintaterapeutilla on ...