Haku
Viitteet 1-10 / 10
Psykososiaalisen kuormituksen tunnistaminen ja johtaminen
(2020)
Tutkimuksen taustalla oli tarve kartoittaa, miten esimiehet tunnistavat psykososiaalisen kuormituksen kaupungissa X. Työ sosiaali- ja terveyspalveluissa on muuttunut ja psykososiaalinen kuormitus on tullut osaksi työtä. ...
Älykkäästi johtava esimies: Integroitu kirjallisuuskatsaus työhyvinvointia tähtäävään älykkääseen johtamiseen
(2021)
Älykäs johtaminen nähdään esimiehen moniosaamisena sekä esimieheltä vaaditaan erilaisia ominaisuuksia. Tärkeimpänä esimiehen ominaisuutena pidetään kuitenkin vahvaa vuorovaikutustaitoa sekä kykyä ja halua työskennellä ...
Palkitsemisen kehittäminen : Case: Äänekosken kaupunki
(2020)
Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia strategista palkitsemista ja palkitsemista johtamisen välineenä. Tarkoituksena oli laatia kehittämisehdotus palkitsemisen uudistamiseksi kohdeorganisaatiossa. Tutkimuksessa selvitettiin, ...
Työyhteisöviestinnän keinot keskijohdon työhyvinvoinnin tukena ravintola-alalla
(2022)
Työhyvinvoinnista keskustellaan näkyvästi niin mediassa kuin suomalaisessa ja kansainvälisessä tutkimuskentässä. Myös palvelualojen työhyvinvoinnista ja kriisiä lähentelevästä työvoimapulasta on uutisoitu, etenkin vuonna ...
Palautteen vaikutus työn merkityksellisyyden kokemukseen : Jämsän kaupungin työntekijöiden kokemana
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä työn merkityksellisyys tarkoittaa Jämsän kaupungin työntekijöille ja pystytäänkö siihen vaikuttamaan palautteen keinoin. Tutkimuksella haluttiin myös saada selville kokemusperäistä ...
Lähiesihenkilön työhyvinvointi organisaatiomuutoksessa. Analyysi ruoka- ja monipalveluiden tarjoajan yrityksessä
(2022)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää esihenkilöiden työhyvinvointia muutosjohtamisen keskellä ja miten heitä voitaisiin tukea omassa työssään. Tutkimus tehtiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimuksen toimeksiantaja oli ...
Esihenkilöiden valmiudet työkykyjohtamisessa toimeksiantajayrityksessä
(2022)
Useiden tutkimusten ja tilastojen mukaan työkyvyttömyys aiheuttaa vuosittain yhteiskunnalle ja organisaatioille merkittäviä kustannuksia. Keskeinen kustannusten hallintakeino on työurien pidentäminen työntekijöiden työkykyä ...
HR-analytiikan rooli positiivisen työntekijäkokemuksen muodostumisessa
(2023)
Henkilöstöanalytiikka (HR-analytiikka) ja työntekijäkokemus ovat ajankohtaisia teemoja työmarkkinoilla, sillä henkilöstöhallinto on digitalisoitumassa enenevissä määrin ja monilla aloilla on suuri pula työntekijöistä. ...
Johtamisen vaikutukset henkilöstön hyvinvointiin ravintola-alalla
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää työntekijöiden työhyvinvoinnin tilaa ravintola-alalla ja esihenkilö
työn vaikutuksia siihen. Opinnäytetyössä tarkoituksena oli myös selvittää, mitkä asiat vaikuttavat työntekijän
...
Työntekijäkokemuksen kehittäminen osana vastuullista johtamista
(2024)
Positiivinen työntekijäkokemus on strateginen kilpailuetu liiketoiminnan suorituskyvyn ylläpitämisessä ja parantamisessa. Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää toimeksiantajayrityksen henkilöstön kokema työntekijäkokemuksen ...