Haku
Viitteet 1-10 / 114
Miten arviointi muuttuu? : Näkökulmia musiikin perusopetuksen arvioinnin muutoksiin
(2019)
Taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän uudet opetussuunnitelman perusteet julkaistiin syyskuussa 2017. Uudistuksen myötä jokaisen musiikin laajaa oppimäärää toteuttavan oppilaitoksen oli laadittava uudet paikalliset ...
Musikaali "nextille levelille" : Lauluvalmentajan merkitys musikaaliproduktiossa
(2019)
Opinnäytetyö käsittelee produktiokohtaisen lauluvalmentajan merkitystä musikaalituotannoissa. Musikaalien arvostus Suomessa on kasvanut vuosien kuluessa, ja musiikkiteatterikoulutuksen myötä osaaminen lisääntynyt. ...
Pop/jazz-laulun itsenäisen harjoittelun haasteet ammattikorkeakoulussa
(2019)
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia ammattikorkeakoulutasoisten pop/jazz-laulunopiskelijoiden itsenäistä harjoittelua. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään itsenäisen harjoittelun haasteita, niiden syntyä ja opiskelijoiden ...
Pelillisyys peruskoulun musiikinopetuksessa:Seppo-peli MDA-mallin avulla tarkasteltuna Katja Koivisto Opinnäytetyö Kesäkuu
(2019)
Vuonna 2017 käyttöönotettu perusopetuksen uusi opetussuunnitelma ohjaa opetusta ja opetusmenetelmiä kohti pelillisyyttä. Pelien liittäminen osaksi kouluopetusta mahdollistaa oppimisympäristöjen laajenemisen perinteisestä ...
Yleisimmät haasteet ja motivoivat tekijät jazz-kitaransoiton opiskelun aloitusvaiheessa
(2019)
Opinnäytetyöni taustana oli kiinnostus jazz-kitaransoiton aloitusvaiheen haasteita ja motivoivia tekijöitä kohtaan. Tavoitteenani oli kartoittaa jazz-kitaransoiton aloittamisen haasteita ja motivoivia tekijöitä haastattelujen ...
Improvisoinnin lähteillä : miten opettaa ja harjoitella improvisointia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössä tarkastellaan musiikin improvisointia. Siinä kerrotaan mitä improvisointi on, ja miten improvisointi on historian aikana kehittynyt. Työssä osoitetaan improvisoinnin tärkeys etenkin jazzmusiikissa, missä ...
Perehdyttäminen ja ohjaus ammatillisuuden tukena
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli päivittää ja täydentää perehdyttämiskansiota. Lisäksi tavoitteenani oli koota tietoutta perehdyttämistä ja ohjaamista koskien kunnan työ-paikan perehdyttämistehtävän kehittämiseksi ...
Henkilökohtainen opetussuunnitelma soittomotivaation tukena
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
Opinnäytetyön tekijä on toiminut Härmänmaan musiikkiopiston viulunsoitonopettajana syksystä 1998 alkaen. Opetustyö on opettanut häntä jatkuvaan työnsä kehittelyyn, jonka yhtenä tuloksena on tämä opinnäytetyö.
Opinnäytetyö ...
Transkriptioiden käyttäminen rumpujen soiton opiskelussa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössä tarkastellaan rumpujen soiton opiskelua käytännönläheisesti transkriptioita
käyttäen. Aluksi esitellään lyhyesti rumpujen soiton historiaa ja perussoittotekniikoita sekä
improvisaatioita.
Rumpujen soiton ...
MAMU : maahanmuuttajien opintoryhmä Kuopion kesäyliopistossa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)
Ammatillisten opettajaopintojeni kehittämishanke oli toiminnallinen hanke, jossa ohjasin maahanmuuttajille tarkoitettua “Opintoryhmä maahanmuuttajille”-kurssia. Opintoryhmää haluttiin kokeilla Kuopion kesäyliopiston kurssina, ...