Haku
Viitteet 1-10 / 17
Työnantajapalvelun palveluprosessin kehittäminen Keski-Suomen TE-toimistossa: ehdokasesittely
(2023)
Ehdokasesittely on työnantajille suunnattu TE-toimiston palvelu, jossa TE-toimiston työttömien työnhakijoiden tietorekisteristä etsitään ehdokkaita työnantajalla avoimena olevaan työpaikkaan. Palvelu tehdään työnantajan ...
Ammatillisten oppilaitosten ja työnantajien välinen yhteistyö: Yhteistyön keinot, haasteet ja toiveet
(2023)
Tutkimuksessa tarkasteltiin työnantajien ja ammatillisten oppilaitosten välisen yhteistyön keinoja ja haasteita sekä osapuolten toiveita yhteistyölle. Aihealuetta tarkasteltiin erityisesti työllistymisen näkökulmasta. ...
Kohti matkailun ekosysteemiä. Case: HelsinkiNorth & Hyria Laboratories.
(2023)
Pandemia on aiheuttanut suurta vahinkoa matkailualan liiketoiminnalle maailmanlaajuisesti ja yritykset
ovat pyrkineet elvyttämään toimintaansa entiselleen. Matkailu on elinkeinona tärkeä ja kasvava toimiala,
joka tuo ...
Ulkomaankomennuksen unohdetut puolisot ja lapset
(2023)
Monikansalliset yritykset lähettävät työntekijöitään menestyäkseen globaaleilla markkinoilla ja siirtääkseen tietoja, sekä taitoja organisaatiossa. Lähetetylle työntekijälle ja hänen perheelleen ulkomaille muutto on iso ...
Valmentavan johtamisen merkitys yritykselle: systemoitu kirjallisuuskatsaus
(2022)
Tiivistelmä
Valmentava johtaminen tuo yritykselle merkittävää kilpailuetua. Jatkuvaan muutokseen on sopeuduttava ja valmentavat esimiehet ovat ratkaisu alati kehittyvään kilpailutilanteeseen. Henkilöstöltä vaaditaan ...
Matkanjärjestäjien kulttuurivastuullisuus : kulttuurisensitiivinen matkailu osana kulttuurivastuullisuuden parantamista
(2022)
Matkailu on yksi maailman tärkeimmistä taloudellisista sektoreista. Tutkimusten mukaan kulttuurien kokeminen on tärkeimpiä matkustusmotiiveja suomalaisille vapaa-ajan matkustajille. Vastuullisuus on nykyisin tärkeä osa ...
Työyhteisöviestinnän keinot keskijohdon työhyvinvoinnin tukena ravintola-alalla
(2022)
Työhyvinvoinnista keskustellaan näkyvästi niin mediassa kuin suomalaisessa ja kansainvälisessä tutkimuskentässä. Myös palvelualojen työhyvinvoinnista ja kriisiä lähentelevästä työvoimapulasta on uutisoitu, etenkin vuonna ...
Sähköinen huoltokirja kiinteistöjohtamisen työkaluna
(2022)
Tiivistelmä
Sähköinen huoltokirja on talotekniikka alalla, niin projekti - kuin ylläpito ja huoltopuolella, käytössä oleva järjestelmä, jonne tallennetaan tietoja kiinteistöistä. Huoltokirja pitää sisällään palvelupyynnöt ...
Rakentava palaute ja sen palauteprosessi esihenkilön näkökulmasta
(2022)
Rakentavan palautteen antamista voidaan nykyään pitää yhtenä esihenkilöiden tärkeimmistä työtehtävistä. Organisaatioiden kannalta rakentavan palautteen antaminen on myös merkittävää, koska rakentavan palautteen avulla ...
Lapuan alueen matkailun kehittäminen : verkostoitumisen mahdollisuudet alueellisessa strategiassa
(2022)
Verkostoituminen sekä verkoston luominen koetaan tämänhetkisessä matkailustrategiassa elinehtona. Kilpailukentässä pärjätäkseen tulee alueellisilla toimijoilla olla toimivat keskinäiset verkostot ja niiden pohjalta luotu ...