Kehityssuunnitelma teknisen tuen portaalista
Lappalainen, Lauri (2021)
Lappalainen, Lauri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812115
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812115
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millainen sisältö palvelee parhaiten nykyaikaista teknisen tuen portaalia iLOQ:lle ja mikä on portaalin paras toteutustapa. Tutkimus tehtiin toimeksiantona iLOQ:lle, joka toimii lukitusalalla. iLOQ:lla on suunnitteilla uusi teknisen tuen portaali, josta pystytään hakemaan tietoa ympäri vuorokauden, sekä tekemään tuki- ja palvelupyyntöjä. Tutkimus rajattiin siten, että tekninen toteutus jää yrityksen tehtäväksi.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskitytään kertomaan tarkemmin palvelupisteestä ja tutkimusmenetelmistä.
Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu kyselytutkimuksella käyttäen sähköpostia ja Microsoft Forms -työkalua. Tutkimuksessa haastateltiin lukitusalan kumppaneita ja tehtiin vertailuanalyysia teknisen tuen portaaleista lukitusalalla toimivien yritysten kesken. Vertailuanalyysiin otettiin mukaan myös yrityksiä, jotka eivät toimi lukitusalalla. Vertailuanalyysin tarkoituksena oli löytää parhaat tavat teknisen tuen portaalin toteuttamiseen, joka on käytettävissä ympäri vuorokauden.
Opinnäytetyön tuloksena olen koonnut parhaita käytäntöjä toimeksiantajan teknisen tuen
portaaliksi. Tutkimuksen päätelmissä kerrotaan työn onnistuneista osista ja siitä, mitä olisin
tehnyt toisin. Tutkimus aloitettiin maaliskuussa 2020 ja se valmistui toukokuussa 2021.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskitytään kertomaan tarkemmin palvelupisteestä ja tutkimusmenetelmistä.
Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu kyselytutkimuksella käyttäen sähköpostia ja Microsoft Forms -työkalua. Tutkimuksessa haastateltiin lukitusalan kumppaneita ja tehtiin vertailuanalyysia teknisen tuen portaaleista lukitusalalla toimivien yritysten kesken. Vertailuanalyysiin otettiin mukaan myös yrityksiä, jotka eivät toimi lukitusalalla. Vertailuanalyysin tarkoituksena oli löytää parhaat tavat teknisen tuen portaalin toteuttamiseen, joka on käytettävissä ympäri vuorokauden.
Opinnäytetyön tuloksena olen koonnut parhaita käytäntöjä toimeksiantajan teknisen tuen
portaaliksi. Tutkimuksen päätelmissä kerrotaan työn onnistuneista osista ja siitä, mitä olisin
tehnyt toisin. Tutkimus aloitettiin maaliskuussa 2020 ja se valmistui toukokuussa 2021.