LeadDesk-ulossoittojärjestelmän käyttö varainhankinnassa
Anttila, Pirkko (2021)
Anttila, Pirkko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213641
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060213641
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Invalidiliitto ry:n varainhankinnalle. Aiheena oli Invalidiliitto ry:n varainhankinnan puhelinmyyjien joulukuussa 2019 käyttöönottama LeadDesk-järjestelmä. Työn tarkoituksena oli selvittää millaista hyötyä LeadDesk-järjestelmä tuo varainhankinnan liiketoiminnalle ja sen käyttäjille sekä se, miten varainhankinnan liiketoimintaa voitaisiin kehittää LeadDesk-ulossoittojärjestelmän avulla.
Työn tietoperustaosassa selostetaan keskeisiä käsitteitä, jotka auttavat lukijaa ymmärtämään tutkimuksen aineistosta syntyviä tuloksia. Lisäksi tietoperustassa esitellään soittojärjestelmän historiaa asiakaspalvelun ja markkinoinnin näkökulmasta. Työn empiirisessä osassa tutkitaan LeadDesk-järjestelmästä ja toimittajayhteistyöstä saatuja käyttäjäkokemuksia. Tämän jälkeen kuvataan soittojärjestelmän käyttöä telemarkkinoinnissa sekä järjestelmän merkitystä myyjälle. Lopuksi käydään läpi asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon järjestelmähankinnan strategiassa ja hallinnassa.
Työn tutkimusosuudessa lähdetään liikkeelle tilanteesta, jossa järjestelmän käyttöönotosta oli kulunut myyjien kohdalla 10 kuukautta ja pääkäyttäjien osalta 13 kuukautta. Opinnäytetyö on laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus. Tutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa käytettävästä järjestelmästä sen luonnollisessa toimintaympäristössä. Tutkimuksessa käyttäjätiedon keruu toteutettiin käyttäjäryhmään sopivan kyselyn, teemahaastattelun, sekä käytettävyysarvioinnin avulla.
Työn pohdintaosuudessa käydään läpi tutkimuksessa saadut tulokset. Tutkimuksessa saavutettiin sille asetetut tavoitteet ja saadut tulokset vastaavat työssä esitettyihin tutkimuskysymyksiin.
Tämä opinnäytetyö sisältää salaisena osiona: Liite 1. Tulokset (salainen). Salattu liite jätetään tämän työn toimeksiantajalle sekä LeadDesk Oyj:lle.
Työn tietoperustaosassa selostetaan keskeisiä käsitteitä, jotka auttavat lukijaa ymmärtämään tutkimuksen aineistosta syntyviä tuloksia. Lisäksi tietoperustassa esitellään soittojärjestelmän historiaa asiakaspalvelun ja markkinoinnin näkökulmasta. Työn empiirisessä osassa tutkitaan LeadDesk-järjestelmästä ja toimittajayhteistyöstä saatuja käyttäjäkokemuksia. Tämän jälkeen kuvataan soittojärjestelmän käyttöä telemarkkinoinnissa sekä järjestelmän merkitystä myyjälle. Lopuksi käydään läpi asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon järjestelmähankinnan strategiassa ja hallinnassa.
Työn tutkimusosuudessa lähdetään liikkeelle tilanteesta, jossa järjestelmän käyttöönotosta oli kulunut myyjien kohdalla 10 kuukautta ja pääkäyttäjien osalta 13 kuukautta. Opinnäytetyö on laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus. Tutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa käytettävästä järjestelmästä sen luonnollisessa toimintaympäristössä. Tutkimuksessa käyttäjätiedon keruu toteutettiin käyttäjäryhmään sopivan kyselyn, teemahaastattelun, sekä käytettävyysarvioinnin avulla.
Työn pohdintaosuudessa käydään läpi tutkimuksessa saadut tulokset. Tutkimuksessa saavutettiin sille asetetut tavoitteet ja saadut tulokset vastaavat työssä esitettyihin tutkimuskysymyksiin.
Tämä opinnäytetyö sisältää salaisena osiona: Liite 1. Tulokset (salainen). Salattu liite jätetään tämän työn toimeksiantajalle sekä LeadDesk Oyj:lle.