Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Social media som marknadsföringskanal för kosmetologtjänster : En kvalitativ studie med intervjuer som metod

Nordblad, Sofia (2021)

 
Avaa tiedosto
Nordblad_Sofia_Examensarbete.pdf (533.7Kt)
Lataukset: 


Nordblad, Sofia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060514490
Tiivistelmä
Idag är det av största vikt att ha synlighet via olika marknadsföringskanaler för att nå ut till kunder och för att kunna sälja tjänster och produkter. Bland skönhetstjänster, där konkurrensen bland kunder är stor är det viktigt att fästa uppmärksamhet vid marknadsföringen. Med detta examensarbete undersöktes om social media fungerar bra vid marknadsföring av kosmetologtjänster. I den teoretiska referensramen för arbetet presenterades marknadsföringskanaler samt konsumentbeteende i dess olika stadier. Marknadsföringskanaler som främst diskuterades i arbetet var sociala medier.
Empiridelen för detta examensarbete utgjordes av en kvalitativ undersökning. Syftet med arbetet var att undersöka om sociala och digitala medier är en lämplig plattform för att marknadsföra kosmetologbehandlingar på, med fokus på speciellt ansiktsbehandlingar. Tre yrkesverksamma kosmetologer intervjuades genom semistrukturerade kvalitativa intervjuer för att besvara arbetets forskningsfrågor: ”Hur kan man väcka potentiella kunders intressen för ansiktsbehandling med hjälp av sociala medier” samt ”Är sociala medier en effektiv marknadsföringskanal för dessa tjänster”.
Teorin och resultatet utifrån intervjuerna stödjer varandra. Undersökningen påvisade att sociala medier är en effektiv marknadsföringskanal vid marknadsföring av kosmetologtjänster.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste